در پیش از خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

فرمانده نداجا: ناوگروه ۸۶ اقتدار ایران را در حیاط‌خلوت آمریکا به نمایش گذاشت/ ملت ایران در برابر مثلث تحریم، توطئه و تهدید عقب‌نشینی نکردند

دریادار ایرانی در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه تهران گفت: با ماموریت ناوگروه ۸۶ سیلی محکمی به صورت دشمن زدیم و پرچم و اقتدار ایران را در حیاط خلوت آمریکا به نمایش گذاشتیم.
کد خبر: ۵۹۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ - 26May 2023

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوگروه ۸۶ اقتدار ایران را در حیات خلوت آمریکا به نمایش گذاشتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: امروز اقتدار ایران به برکت تلاش و زحمات شهدای عزیز کماکان ادامه دارد. امروز همگی زیر پرچم ولایت گام‌ برمی‌داریم و امید است نوع فعالیت ما به گونه‌ای باشد شرمنده شهدا نباشیم.

دریادار ایرانی از محبت‌های مردم در طول این چند روز بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ قدردانی کرد و گفت: امیدوارم همیشه همرزمان من را دعا کنید و همواره همین‌گونه به دشمن سیلی بزنیم و پرچم ایران عزیز را به اهتزاز درآوریم.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ماموریت ۳۶۰ نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: ما با ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی برای اولین بار در تاریخ وارد اقیانوس آرام شدیم که بر خلاف نامش بسیار نا آرام است و در مسیر خود با وجود طوفان‌های شدیدی که کشتی‌های زیادی غرق شدند. ناوگروه ما با دعای مقام ولایت و مردم علی رغم خواست دشمنان از این اقیانوس به سلامت عبور کرد و پرچم کشورمان در این اقیانوس برافراشت در حالی که طراحان کشورمان هم فکر نمی‌کردند بتواند از اقیانوس آرام عبور کند.

وی افزود: همرزمان من در ناوگروه ۸۶ در حوزه بین الملل و حقوق دریا‌ها ثابت کردند که اگر ایرانی‌ها قدم برمی‌دارند به همه قوانین و ملت‌ها احترام می‌گذارند و مانند شما مردم که در تظاهرات‌ها به دشمن سیلی زدید سیلی محکمی به صورت دشمن زدیم و پرچم و اقتدار ایران در حیاط خلوت آمریکا به نمایش گذاشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مسیر دریانوردی این نیرو به دور کره زمین گفت: همرزمانم در تنگه ماژلان وارد اطلس شدند و مسیر ۲۵ هزار کیلومتری را بدون توقف و توکل به خدا و با و آموزش‌ها و بهره از سلسله مراتب طی کردند. آن‌ها در ۱۲۰ سالگرد ارتباط ایران و برزیل وارد ریودوژانیرو شدند و علی رغم خواست ما برای توقف ۳ روزه با درخواست آن‌ها ۷ روز در آنجا اقامت داشت.

دریادار ایرانی با اشاره به حضور دائمی ایران در دریا‌ها عنوان کرد: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش متفاوت از قبل در صحنه حضور دارد و اقدامات را در عرصه جهانی به انجام خواهد رساند. همرزمانم در مقطعی تاریخ آفرینی کردند که واجب بود این افتخار را به ارمغان آورند و در تاریخ ثبت کنند. امروز دشمن نمی‌داند که سوخت ناوشکن ایران چگونه تامین‌می شود و ان‌شاءالله در ابهامات خود به درک واصل خواهند شد.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه دشمن باید سر تعظیم در برابر مولای ما و مردم ما و نظام ما فرود آورد و بداند مردم قهرمان ایران تمام توجه و تاکیدشان بر افتخار آفرینی است، تصریح کرد: مردم ایران در برابر مثلث شوم دشمن شامل تحریم، توطئه و تهدید یک قدم عقب نشینی نکردند.

وی خطاب به مردم ایران گفت: پیام اقتدار شما را به همه کشور‌ها مخابره و دستورات شما را که باید به همه ملت‌ها احترام گذاشت به همه ابلاغ کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در هرکجای جهان نیاز باشد حضور پیدا خواهیم کرد، تصریح کرد: دشمن بداند مردم ما انزوا را نخواهد پذیرفت و انزواگریز و تحریم ناپذیر هستند. ایستادگی‌مردم درسی برای ما بود و آنچه که از فتح خرمشهر آموختیم در این فتح بزرگ مجدد به همه جهان یادآوری کردیم.

وی ادامه داد: این افتخار بزرگ را به جهان اسلام و مردم منطقه هدیه کردیم که بدانند این پرچم ولایت و نبوت به دست مردم ایران به اهتزاز درآمده و در همه پهنه‌های جهانی به نمایش گذاشته می‌شود.

دریادار ایرانی در پایان خطاب به ملت ایران بیان کرد: دریانوردان ناوگروه، چون نماینده شما و شهدا بودند، آموزه‌های دینی را در آنجا به نمایش گذاشتند و در ادامه مسیر از اقیانوس وحشی اطلس و طوفان‌های آن برای اولین بار وارد کیپ تاون در آفریقای جنوبی شدند که مصادف با ماه رمضان بود و در آنجا در نماز مسجد مسلمانان آنجا و به دعوت آن‌ها شرکت کردند و برای اهل سنت مراسم انس با قرآن داشتند تا نشان دهند در ایران زمین همه اقوام و مذاهب یک حرف می‌زنند و آن فرمان ولایت است و از این فرامین عقب نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها