بزودی:

کتاب"مقاومت مردم دزفول" منتشر می شود

مدیر انتشارات نیلوفران گفت: "مقاومت مردم دزفول" کتابی پژوهشی است که دزفول در گذر زمان، جنگ تحمیلی، خاطرات مردم دزفول و مؤلفه‌های مقاومت مردم دزفول عناوین 4 فصل این کتاب می باشند.
کد خبر: ۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴ - 10November 2013

کتاب

عبدالرضا سالمی نژاد، مدیر انتشارات نیلوفران در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: به سفارش مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ کتابی با نام «مقاومت مردم دزفول» نوشتهام که مراحل بازبینی را طی میکند.

سالمی نژاد با اشاره به اینکه این کتاب در 4 فصل تدوین شده است افزود: مقاومت مردم دزفول، کتابی پژوهشی بوده که در 4 فصل با عنوانهای دزفول در گذر زمان، جنگ تحمیلی، خاطرات مردم دزفول و مؤلفههای مقاومت مردم دزفول تدوین شده است.

وی ادامه داد: فصل اول این کتاب، اشارهای به دزفول درگذر زمان دارد که در این فصل شیب تندی به سمت انقلاب اسلامی پیدا میکند. همچنین در این فصل زمینه های بروز جنگ نیز بررسی میشود.

مدیر انتشارات نیلوفران با بیان اینکه این فصل حوادث دزفول را تا 31 شهریور در بر میگیرد، اذعان داشت:  این فصل مسائل مربوط به گروهکها، ترورها، انفجارهایی که در خوزستان صورت میگرفت و همچنین تعارضات مرزی، هوایی و زمینی را شامل میشود.

نویسنده کتاب «دختری کنار شط» تصریح کرد: فصل دوم با آغاز جنگ تحمیلی شروع و حوادث دزفول در جنگ را تا پایان در بر میگیرد.

وی با اشاره به اینکه دزفول در دوران جنگ صدمات بسیاری را متحمل شده است، اظهار داشت: عراق از دو نوع موشک علیه شهرهای ایران استفاده میکرد، بدین ترتیب که شهرهای دور چون تهران را با موشکهای «الحسین» مورد حمله قرار میداد.

سالمی نژاد افزود: در جنگ تحمیلی دزفول اولین شهری بود که دو موشک «اسکاد بی» و «فراگ 7» عراق را تجربه میکرد. در این فصل از کتاب از 6 حملهی عراق به دزفول که اصطلاحاً «جنگ شهرها» نام دارد صحبت شده است.

این ناشر کتاب دفاع مقدس با اشاره به فصل سوم کتاب، گفت: در فصل سوم سعی شده است خاطرات مردم دزفول جمعآوری شود. برای این کار از میان 300 نقطه ای که مورد اصابت موشکهای عراقی قرار گرفته بود، 7 یا 8 نقطه انتخاب و با شاهدان حادثه گفت و گویی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در این سه فصل، سلسلهی زمانی رعایت شده است، افزود: در فصل چهارم موضوع زمان مطرح نیست، بلکه به مؤلفههای مقاومت مردم دزفول به صورت موضوعی پرداخته میشود.

 این نویسنده دفاع مقدس با تاکید بر مقاومت مردم دزفول در 8 سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: دزفول یکی از هدفهای ثابت عراق در جنگ تحمیلی بود، اما مقاومت مردم دزفول در مقابل این حملات ستودنی بود. در این فصل 15-16 عنصر و مؤلفه های مقاومت مردم دزفول به صورت موضوعی بررسی شد.

سالمی نژاد با بیان اینکه در طول سالهای پس از دفاع مقدس، کتابهای بسیاری در زمینه جنگ تحمیلی چاپ و روانه بازار کرده است، تصریح کرد: حساسیت بسیاری روی این کتاب دارم. چرا که دزفول سرزمین مادری من است و من امیدوارم با انتشار این کتاب بتوانم دین خود را به مردم شهر مقاومت ادا کنم.

به گفته عبدالرضا سالمی نژاد، سردار عبدالمحمد رئوفی، فرمانده لشکر 7 والیعصر، ناظر علمی کتاب مقاومت مردم دزفول است که این اثر به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار