در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: رقابت کشورهای منطقه برای توسعه روابط با ایران/ فریضه عبادی-سیاسی حج وحدت آفرین است

حجت‌الاسلام فلاحی گفت: از فرصت حج می‌توان برای همدلی و اتحاد بیشتر مسلمانان بهره برد و از مومنینی که در اقسا و نقاط کشورهای اسلامی نیاز به کمک دارند دستگیری کرد.
کد خبر: ۵۹۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۲ - 02June 2023

فریضه عبادی-سیاسی حج وحدت آفرین است/ مسابقه کشورهای منطقه برای توسعه روابط خود با ایرانحجت‌الاسلام والمسلمین «احمدحسین فلاحی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگران حج اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای همواره در ایام مراسم حج بر این موضوع تأکید داشته‌اند که حج صرفاً یک اقدام جمعی عبادی نیست، بلکه وجوه مختلفی دارد که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: در حج افرادی از همه کشورهای اسلامی در سرزمین وحی گرد هم جمع می‌شوند که این میان افراد نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام هم حضور دارند، معتقدم حج یک فریضه الهی-سیاسی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از فرصت حج می‌توان برای همدلی و اتحاد بیشتر مسلمانان بهره برد و از مومنینی که در اقسا و نقاط کشورهای اسلامی نیاز به کمک دارند دستگیری کرد، بنابراین ضرورت دارد که حکام عربستان سعودی موانع تحقق این اهداف مهم را بردارد.

وی افزود: رویکرد وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام اثرگذاری قابل توجهی داشته است، زیرا نه تنها کشور عربستان، بلکه بسیاری از کشورهای دیگر هم درصدد هستند تا با جمهوری اسلامی ایران روابط خود را حسنه کنند و به نوعی در مسیر جبهه مقاومت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام فلاحی تصریح کرد: اتحادیه عرب که هر ساله علیه جمهوری اسلامی ایران موضع‌گیری می‌کرد در آخرین اجلاسیه خود هیچ بیانیه یا موضعی علیه ایران اتخاذ نکرد و از سوی دیگر کشور سوریه که مهم‌ترین متحد ایران در منطقه خاورمیانه است را در این اتحادیه به رسمیت شناختند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار