امیرعبداللهیان در جریان وضعیت حجاج ایرانی قرار گرفت

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با نماینده، ولی فقیه در امور حج از آخرین وضعیت حجاج ایرانی مطلع شد و در تماس با سرپرست موقت سفارت ایران در جریان برنامه ریزی انجام شده برای افتتاح سفارت در ریاض و سرکنسولگری در جده قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ - 04June 2023

امیرعبداللهیان در جریان وضعیت حجاج ایرانی قرار گرفتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت حجاج ایرانی بیت الله الحرام کسب اطلاع کرد.

وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی گزارشی از گفت‌وگوی انجام شده در حاشیه اجلاس بریکس پلاس در کیپ تاون آفریقای جنوبی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص مناسبات فیمابین و خصوصا تسهیلات مرتبط با حجاج ایرانی ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از شرایط مطلوب حجاج ایرانی بیت الله الحرام خبرداد و ابراز امیدواری کرد که امسال همه مسلمانان، امت اسلام و ایرانیانی که به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف می‌شوند، زیارت و حجی موفق و سرشار از معنویت به جا آورند.

امیرعبداللهیان همچنین در تماس تلفنی با سرپرست موقت سفارت ایران در ریاض در جریان آخرین وضعیت و برنامه ریزی انجام شده برای افتتاح سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از انجام خوب امور زوار ایرانی در سرزمین وحی، بر مساعدت کامل سفارت ایران برای تسهیل امور حجاج ایرانی و در تماس با مقامات ذیربط عربستان سعودی تأکید کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار