در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید شهرستان سبزوار مطرح شد؛

سردار سلامی: «صبر» باطل‌السحر فتنه‌های نظام سلطه/ شهادت رمز جاودانگی انقلاب اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: کار شهیدان هدیه جاودانگی به ملت ایران بود چراکه شهادت رمز جاودانگی است و اسلام بدون جهاد و شهادت باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۵۹۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ - 01June 2023

سردار سلامی: شهادت رمز جاودانگی انقلاب اسلامی است/ صبر باطل‌السحر فتنه‌های نظام سلطه به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۲۰۰۰ شهید شهرستان سبزوار که با حضور مسئولین لشکری و کشوری، خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و قشرهای مختلف مردم امروز (پنجشنبه) در سالن شهید الداغی توحیدشهر سبزوار برگزار شد، اظهار داشت: هر شهر و دیاری به واسطه تاریخ خود، عالمان بزرگش، رویدادها و حوادث، قهرمانان و شهدایش و همچنین حماسه‌هایی که مردم آن دیار خلق کردند، شناخته می‌شود.

سردار سلامی افزود: سبزوار بعنوان یک تاریخ، نمادی از یک تمدن به نام اسلام است. سرزمینی که گوهر وجودی عالمان با فضیلت در آن پرورش یافتند و جلوه‌گاه درخشش فقاهت در وجود فقهای این خطه شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: ۲ هزار شهید سبزوار بر روی زمین کهکشان ستارگان پرفروغ را ساختند. آنها صادق بودند و به عهد خود وفا کردند، خانه‌شان میقات جهاد شد و در جبهه طوافی حسینی کردند.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به شهادت حمیدرضا الداغی گفت: در این سرزمین، چشمه‌سار غیرت از خون یک شهید جوان رشید جوشید و سبزوار نماد غیرت شد و آوازه این شهر را در جهان گسترش داد.

وی ادامه داد: شهید الداغی آن جوان رعنا، با احساس و جوانمرد با روح و غیرت ابوالفضلی که در وجودش موج می‌زد برای دفاع از ناموس این سرزمین جان خود را به تیغ زد و افتخار همه ایران شد. همین یک شهید کافی است که این شهر را بلند مرتبه گرداند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: شهیدان نسبت به تکلیفی که بر عهده داشتند آگاه بودند. آن‌ها از تاریخ صدر اسلام آموخته بودند که اگر در حوادث سهمگین امام مسلمین را یاری نکنند حادثه مسجد کوفه تکرار می‌شود؛ آنها یقین داشتند اگر به میدان نروند و غیرت را مقدمه جهان قرار ندهند و اگر اسلام را بر پدر، مادر، همسر و فرزند ترجیح ندهند و آرزوهای زیبای خود را در قربانگاه اعتلای اسلام ذبح نکنند حادثه عاشورا تکرار می‌شود.

سردار سلامی تصریح کرد: کار شهیدان ما هدیه جاودانگی به این ملت بود. شهادت رمز جاودانگی است. اسلام بدون جهاد و شهادت باقی نمی‌ماند. اسلام حق است و مستکبران آن برنمی‌تابند.

وی بیان داشت: کفار، منافقین و خائنین به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ۴۵ سال است از هر زاویه می‌خواهند به سرنوشت این ملت ورود پیدا کنند اما ما در متن حوادث رشد کرده‌ایم ما دشمنانمان را می‌شناسیم و می‌دانیم به دنبال چه هستند. آن‌ها می‌خواهند نور خدا را که بر رخسار انقلاب اسلامی جلوه‌گر شده خاموش کنند. آن‌ها نمی‌خواهند ملت ایران اسلامی عزیز، مقتدر، مستقل، آزاد و مومن به خدا باقی بمانند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن برای تحقق این طرح خطرناک به دنبال اشغال زمین، تغییر نظام و از بین بردن اسلام است. اگر به سرزمین‌های اسلامی سر بزنید متوجه خواهید شد که با مسلمانان چه کرده‌اند. آن‌ها با دروغ‌پراکنی به دنبال تسخیر قلوب جوانان ما و کمرنگ کردن باورهای آن‌ها هستند. دشمن در رویای شیطانی خود به دنبال آن است تا عفت، پاکدامنی و پاکیزگی را از مردم ما بگیرد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: شهدای سبزوار نگذاشتند دشمن به این اهداف شوم خود دست پیدا کند. شهیدان با نثار خون خود امنیت، آزادی، اقتدار، شرافت و کرامت را برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی ابراز داشت: اینکه ایران در جهان می‌درخشد و هیچ قدرتی یارای ایستادگی در مقابل آن را ندارد به برکت خون شهیدان است. پیشرفت‌های جمهوری اسلامی مرهون شهداست. این کشور تا ابد بر خون مطهر شهدا استوار است چراکه آن‌ها بعنوان حجت‌های خدا میدان‌ها را ترک نکردند و همه آینده خود را فدا کردند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: خانواده شهدا کار بزرگتری کردند. آن‌ها بر مصیبت عزیزان خود ایستادند و به مردم روحیه بخشیدند و الگوی ایمان، صبر مقاومت و ایستادگی شدند.

سردار سلامی گفت: ۴۵ سال است با آن‌ها می‌جنگیم. استخوان‌های آن‌ها خورد شده، در مقابل عظمت ملت ما زانو زده و عقب نشستند و سرگردان شده‌اند و این در چهره زمامداران دنیای استکبار دیده می‌شود. آن‌ها در هیچ جدالی موفق نبودند این ملت روشن و بیدار است. آن‌ها می‌دانند چگونه باید از هویت، استقلال، آزادی و اسلام دفاع کنند و البته صبور است و سختی‌ها را پشت سر می‌گذارد. تحمل سختی‌ها توسط ملت ایران از معجزات الهی است که بیانگر نصرت خداوند است

وی بیان داشت: تحریم نسخه تسلیم ملت ایران بود که صبر مردم آن را از بین برد. صبر باطل‌السحر فتنه‌های اقتصادی، فرهنگی، تبلیغاتی و روانی دشمن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان گفت: ملت ایران شکست‌ناپذیر است چراکه این سرزمین اسطوره‌های بزرگی همچون سلیمانی‌ها، شوشتری‌ها و شهیدان سربلندی دارد که سر دادند تا مردم ایران سر در برابر دشمن خم نکند.

انتهای پیام/

پربیننده ها