در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان؛

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام: استقلال و حریت ملت ایران مرهون رهبری امام خمینی (ره) است

«عبدخدایی» گفت: وجه مشترک همه مبارزان و انقلابیون با حضرت امام خمینی (ره) این بود که برسر اصول و مبانی اسلام پافشاری می‌کردند؛ یعنی رای مردم، استقلال مردم، و حریت، شرف و آزادگی مردم اولویت بود.
کد خبر: ۵۹۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ - 03June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) با همکاری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  تاکستان و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

«محمدمهدی عبدخدایی» دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در این مراسم اظهار داشت: ۷۰ سال سابقه مبارزاتی دارم. در سن ۹ سالگی در منزل پدرم با شهید «نواب صفوی» آشنا شدم. در سن ۱۴ سالگی به تهران آمدم. در جریان فعالیت‌های فدائیان اسلام قرار گرفتم و در سال ۱۳۳۳ به ۲۰ ماه زندان محکوم شدم؛ ولی به دلیل کم‌سن بودنم، از اعدام من صرف نظر کردند.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ نگاه کنید، اقدامات فدائیان اسلام از قتل احمد کسروی آغاز شد و تکامل آن در اعدام انقلابی هژیر و رزم‌آرا بود.

عبدخدایی با بیان اینکه جمعیت فدائیان اسلام یک جریان فکری و کاملاً تاثیرگذار بود، تأکید کرد: در جریان اعدام شهید نواب صفوی در ۲۷ دی ۱۳۳۴ و شهید سید محمد واحدی شهید خلیل طهماسبی و شهید مظفر ذوالقدر اگر شرایط خفقان آن روز کشور را بخوانید، متوجه می‌شوید که فدائیان اسلام چه جریانی بودند و در چه وضعیتی آن دوران را مدیریت کردند و در تاریخ چه  به وجود آوردند.

همرزم شهید نواب صفوی تصریح کرد: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم کلیدواژه‌ای به نام «ناسیونالیسم» را مطرح کردند تا حرکت‌های اسلامی را بکوبند؛ یعنی به خاطر اینکه حرکت‌های اسلامی را بکوبند، با پرچم ناسیونالیسم به میدان آمدند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: وجه مشترک همه مبارزان و انقلابیون با حضرت امام خمینی (ره) این بود که بر سر  اصول و مبانی اسلام پافشاری می‌کردند؛ یعنی رای مردم، استقلال مردم، و حریت، شرف و آزادگی مردم اولویت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار