نکته‌هایی از زبان رهروان خمینی کبیر؛

۱۵ خرداد عاشورای انقلاب/ امام (ره) چشمه‌ زلال معرفت بود

جایگاه و اهمیت ۱۵ خرداد در انقلاب اسلامی ایران، مثل جایگاه و اهمیت عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۵۹۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ - 04June 2023

پانزده خرداد عاشورای انقلاب/ شهادت‌طلبی ارمغان انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، انقلاب اسلامی ایران به عنوان پدیده قرن با پیروی از حرکت انبیای الهی و توجه به ایمان، دین مبین اسلام و کتاب خدا یکی از منحصربه‌فردترین انقلاب‌های دنیا محسوب می‌شود که ریشه در ارزش‌های ناب اسلامی دارد و امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه از عمر بابرکتش چراغ راهی است برای مسلمانان و مردم جهان.

این انقلاب که به رهبری حکیمانه مردی از تبار باران و امید به منصه ظهور نشست، با پرچم اتحاد و همبستگی، استقلال و آزادی با شاخصه‌های بزرگ خدامحوری، مردم‌سالاری و بینش دینی به دنیا معرفی شد و موجبات بیداری اسلامی را رقم زده است؛ رهبری بی‌نظیر امام خمینی (ره) و حضور مردم، از مولفه‌های جدایی‌ناپذیر این انقلاب به شمار می‌آید.

سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بهانه‌ای شد تا به سراغ جمعی از زائرین مرقد امام راحل برویم و با آنها به گفت‌وگو بپردازیم که ماحصل آن در ادامه می‌آید.

شهادت‌طلبی ارمغان انقلاب اسلامی است

«رحیم احمدی» کارشناس تربیت بدنی در حاشیه عزیمت جمعی از ورزشکان بخش رودپی شمالی به مرقد مطهر امام (ره)، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از امداد غیبی، از مولفه‌های جدایی‌ناپذیر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: انقلاب شکوهمند ما در نوع خود منحصربه فرد است؛ چراکه با پیروی از حرکت انبیای الهی، به ابعاد معنوی انسان‌ها توجه کرده است.

«صالح صادقی» شهروند ساروی اظهار داشت: شهامت و شهادت‌طلبی در راه خدا، ارمغان انقلاب اسلامی است.

«عباس مقصودی» معلم بابلی نیز گفت: امام (ره) با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام ناب محمدی، فداکاری و ایثار شهیدان و انقلابیون را به ثمر نشاند.

«جواد رحمانی» شهروند کیاسری عنوان کرد: امام (ره) به وعده‌های خداوند ایمان کامل داشتند و به برکت همین ایمان پرچم جمهوری اسلامی را در ایران به اهتزاز درآورده‌اند؛ اکنون وظیفه ما این است که همچنان در صحنه باشیم و راه شهیدان و امام شهیدان را ادامه بدهیم.

«ایوب قادری» رزمنده هشت سال دفاع مقدس نیز در حاشیه عزیمت شماری از رزمندگان و ایثارگران رودپی شمالی به مرقد مطهرحضرت امام (ره)، گفت: فرماندهی بی‌بدیل معمار کبیر انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، پیروزی‌های عظیم مدافعان اسلام در جبهه‌های نبرد نور علیه ظلمت را رقم زد.

امام خمینی منبع زلال معرفت بود

وی همچنین گفت: فرماندهی امامین انقلاب اسلامی بر نیرو‌های مسلح، در دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، شکوفایی صنعت دفاعی کشور را رقم زد و ایران عزیز را از درگیر شدن در جنگ‌های منطقه‌ای مصونیت بخشید.

«حسین اکبری» شهروند جویباری گفت: امام (ره) منبع شناخت و چشمه‌ زلال معرفت بود.

«مراد واحدی» رزمنده ساروی دفاع مقدس، بیان کرد: امام متفکری بود که بر حوزه‌های اسلامی اشراف داشت.

«رسول عبادی» بسیجی اهل رودپی شمالی گفت: اندیشه‌های امام (ره)، ار عمق، غنا و ماندگاری بهرمند بود.

«عباس اصغری» جهادگر دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: امام (ره) رابطه تخریب شده دین، دنیا و عقل را بازسازی و احیا کرد.

انقلاب اسلامی انسانیت را احیا کرد

«محمد تقی‌نژاد» بسیجی ساروی اظهار داشت: معنویت‌خواهی و احیای انسانیت آدمی، با اندیشه‌های امام خمینی (ره) پیوند مستحکمی دارد.

«عباس رضوی» دانشجوی آملی خاطرنشان ساخت: بنیانگذار جمهوری اسلامی خواهان آزادی برخاسته از فطرت الهی بود.

«جمال اکبری» کارمند، گفت: امام (ره) معتقد بود اندیشه‌ای که از نور معرفت روشن شد، باید نورش را بر جامعه تاباند.

«سهراب رحمانی» شهروند سوادکوهی اظهار داشت: آنگونه که حضرت امام (ره) معتقد بودند، جایگاه و اهمیت پانزده خرداد در انقلاب اسلامی ایران، مثل جایگاه و اهمیت عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است.

«جواد حمیدی» تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، که مرهون رهبری‌های مدبرانهٔ امام خمینی (رحمه‌الله)، حضور یکپارچهٔ مردم متدین، و آموزه‌های پویای مکتب تشیع بوده است، تاثیر فراوانی بر تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی داشته است، به‌طوری که با‌ اندکی تاملی می‌توان این دستاورد‌ها را دریافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار