یادداشت/ حجت‌الاسلام سیّد امیر ابراهیمی

خط فكری امام (ره) در جهان زنده است

جهان به‌خصوص غرب باید بداند كه اگر امروز امام خمینی(ره) نیست، اندیشه‌ها و خط فكری او زنده است.
کد خبر: ۵۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ - 04June 2023

اندیشه‌ها و خط فكری امام(ره) در جهان زنده است

گروه استان‌های دفاع‌پرس- حجت الاسلام «سیّد امیر ابراهیمی» مسئول سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان؛ شناخت ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) و آشنایی با افكار، اندیشه‏‌ها و آرمان‌های او آن هم با شیوه‏‌های علمی، یكی از نیازمندی‌های عصر حاضر است

جهان اسلام هر زمان، همیشه رادمردانی را در دامان خود پرورش داده است که تا جهان باقی است نام و یاد آنان در تارک تاریخ می درخشد. بلی! این قهرمانان تاریخ‌ساز همیشه با حوادث هم‌آواز بوده و طوفان عظیمی را در عرصه‌های مختلف برپا داشته اند. بدون اینکه خود در موجی متوقف شوند، امواجی آفریده به جهانیان و بشریت راه و رسم زندگی را ترسیم نموده اند؛ چنانكه این امر در انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) اتفاق افتاد.

بنابراین باید اعتراف كرد كه در تاریخ معاصر، نقش امام خمینى (ره) در آگاهى بخشیدن به مسلمانان و آشکار ساختن چهره دشمنان اسلام و به خصوص در بالا بردن سطح بینش و دانش قشر جوان كه در لجنزار فرهنگ مبتذل غرب و شرق غوطه‌ور شده بودند، منحصر به فرد بود؛ زیرا نه‌تنها برای استقلال و آزادى مسلمانان از زیر یوغ استعمارگران طرح نظرى ارائه داد، بلكه انقلابی را رهبرى كرد و به پیروزى رساند، که با گذشت هر روز ریشه‌های آن در عمق جان انسان‌های هوشمند محکم‌تر و استوارتر می‌گردد.

جهان به‌خصوص غرب باید بداند كه اگر امروز امام خمینی (ره) نیست، اندیشه ها و خط فكری او زنده است.

بدون شک امام راحل در ابعاد مختلف زندگی الگوی بی نظیر كمال و وارستگی  است؛ چنانکه در اوج ریاست و قدرت، هیچگاه از حالات اجتماعی و سیاسی نه‌تنها مردم ایران بلکه سایر  ملت ها غافل نماند. همچون فقیری تهیدست زندگی می‏‌كرد. خوراک، پوشاک و مسكن او مانند سایر مردمش بود و بر ساده‏ زیستی و زهد اصرار می‌‏ورزید.

شاید اگر بخواهیم فردی چون امام خمینی (ره) را بشناسیم، باید به جنبه‌های گوناگون شخصیتی و سبک و سیره زندگی ایشان توجه کنیم؛ جنبه‌هایی که گاه چنان وجود ایشان را احاطه نموده است که نمی توان به راحتی از آن گذشت. جنبه‌های عرفانی، فقهی، فلسفی، سلوک اجتماعی و خانوادگی، و سایر موارد؛ لذا پر واضح است که چنین فردی با این ابعاد عمیق شخصیتی، دغدغه هایی از جنس خاص خود را داراست.

امام خمینی (ره) نه‌تنها در اذهان مسلمین بلکه حتی در اذهان جوامع مذهبی دیگر هم باقی مانده و از جمله هنوز در میان مسیحیان جایگاه برجسته‌ای دارد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ها در دیدار با آیت‌الله اعرافی ناظر به همین مسئله است. وی گفت: «اینکه یک نظام سیاسی براساس نگاه دینی استوار باشد، برای ما قابل احترام است این امر در جای دیگر جهان وجود ندارد و امتیاز مهمی برای ایران محسوب می‌شو.»

مکتب امام (ره) در افکار عمومی ملت ایران تنها راه سعادت دنیوی و اخروی است، این حقیقت راز و رمز وفاداری تحسین برانگیز و همیشگی مردم به مکتب پر طراوت خمینی کبیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار