کنایه تحلیلگر اسرائیلی به نتانیاهو: به جای تهدید ایران، به فکر تقویت ارتش باش!

یک تحلیلگر اسرائیلی ضمن به سخره گرفتن لفاظی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، به وی گوشزد کرد که پیش از تهدید علیه تهران، فکری به حال نیروی زمینی ارتش خود کند.
کد خبر: ۵۹۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ - 05June 2023

کنایه تحلیلگر اسرائیلی به نتانیاهو: به جای تهدید ایران، به فکر تقویت ارتش باشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز گذشته (یکشنبه) در جلسه کابینه این رژیم، به درگیری روز گذشته در مرز مصر اشاره کرد و هلاکت سه نظامی صهیونیست در این منطقه را «یک حمله تروریستی فاجعه‌بار» توصیف کرد.

«یوسی یوشع» تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در واکنش به اظهارات نتانیاهو، از وی خواست که پیش از هر چیز، بررسی کند که چرا ارتش این رژیم به شدت تضعیف شده است.

یوشع در یک برنامه تلویزیونی گفت: به همه از جمله نخست وزیر، فرمانده ارتش و رئیس ستاد مشترک توصیه می‌کنم که پیش از هر گونه اظهارنظر درباره حمله به ایران، بررسی کنند که چه اتفاقی در ارتش رخ داده است؛ پیش از آنکه عجله کنند و تهدید‌های خود را افزایش دهند».

یک نظامی مصری، صبح روز گذشته، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را به هلاکت رساند. این درگیری در ساعت چهار و نیم بامداد در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داد.

یوشع ادامه داد: اتفاقی که در مرز‌های مصر رخ داد، نشانگر ضعف‌های بنیادین و جوهری [در ارتش صهیونیستی]است. بدون مبالغه، باید گفت که رفتار سربازان یکی از ضعف‌های ارتش اسرائیل است. این مسئله نیازمند بازنگری در کل سیستم نیروی زمینی ارتش است؛ به ویژه پس از اینکه طی سال‌های گذشته به این مسئله توجهی نشده است».

وی با بیان اینکه ارتش صهیونیست باید توانمندی‌های اطلاعاتی و هوایی خود را افزایش دهد، به مانود‌های اخیر ارتش این رژیم اشاره کرد و گفت: بیشتر این مانور‌ها بر محور حملات نیرو‌های هوایی و فعالیت نیرو‌های اطلاعاتی (جاسوسی) در لبنان است، ولی نباید این نکته را فراموش کنیم که احتمالا در مرز‌ها با حزب الله درگیر خواهیم شد و این مسئله را نمی‌توان با درگیری با یک سرباز مصری مقایسه کرد».

ین تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد: ما [در مرز‌های لبنان]با یگان‌های آموزش دیده رضوان سر و کار داریم که نیرو‌های کوماندوی حزب الله به شمار می‌روند. نیروی زمینی، بزرگترین چالش ما خواهد بود؛ زیرا ما همیشه ترجیح می‌دهیم که توانمندی‌های اطلاعاتی و هوایی خود را افزایش دهیم، ولی در پایان، برای اینکه پیروز شویم به نیروی زمینی نیاز داریم».

یوشع در پایان خاطر نشان کرد: ارتش اسرائیل بودجه‌ها را به این زمینه‌ها (جاسوسی و هوایی) اختصاص داده است، نه در افزایش قدرت شاخه زمینی؛ لذا وظیفه رئیس ستاد مشترک این است که وضعیت نیروی زمینی ارتش را حل کند و آن را تقویت کند؛ زیرا ما شاهد ضعف عملکرد آن هستیم».

ارتش مصر، روز گذشته، به دنبال کشته شدن سه نظامی صهیونیست بیانیه‌ای صادر کرد. «صبح روز شنبه سوم ژوئن ۲۰۲۳ یکی از نیرو‌های امنیتی مرزبانی پس از تعقیب تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر، از موانع مرزی عبور کرده و اقدام به تیراندازی می‌کند، در این میان سه نیروی مرزبانی اسرائیلی کشته و دو تن دیگر زخمی می‌شوند و نیروی مرزبانی مصری نیز در پی تبادل آتش کشته می‌شود.»

سخنگوی ارتش مصر همچنین گفت تمامی اقدامات برای بررسی جزئیات واقعه ادامه دارد. او توضیحی در این خصوص که چرا نیروی مرزبانی مصر به سوی نظامیان اسرائیلی شلیک کرده، نداد.

منابع نظامی صهیونیستی، روز گذشته، هیچ‌گونه مشاهده‌ای از قاچاقیان مواد مخدر را در منطقه مرزی گزارش نکرده بودند. هرچند منطقه‌ای که درگیری در آن رخ داده، عموما محل قاچاق مواد مخدر به شمار می‌رود؛ اما منابع نظامی صهیونیستی به یدیعوت گفته بودند که بعید است موضوع ارتباطی به مواد مخدر و قاچاق داشته باشد و از نظر آن‌ها این حادثه بُعد امنیتی دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها