استاندار کردستان:

ارتقاء زیرساخت‌های کردستان نیازمند اعتبارات ملی است

«زارعی‌کوشا» گفت: ارتقاء زیرساخت‌های کردستان با اعتبارات استانی محقق نمی‌شود بلکه نیازمند اعتبارات ملی و جهشی است.
کد خبر: ۵۹۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ - 07June 2023

ارتقاء زیرساخت‌های کردستان نیازمند اعتبارات ملی و جهشی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان که با حضور معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور در سنندج برگزار شد با اشاره به اینکه مرز باشماق از سال گذشته برای تردد زائران اربعین انتخاب شده اما با مشکلات زیرساختی عدیده روبه‌رو است، اظهار داشت: مرزهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه 15 سال است که مسیر تردد زائران اربعین است و مشکلی از لحاظ زیرساخت ندارند و می‌طلبد که مشکل مرزهای استان نیز برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکل آنتن‌دهی در مرز باشماق مریوان باید به زودی برطرف شود، گفت: امیدواریم امسال زمینه تردد خودروهای شخصی و عرضه سوخت در آنسوی مرز فراهم شود تا هزینه زائران به شدت کاهش یابد.

استاندار کردستان با اشاره به تردد بیش از 50 هزار زائر از مرز باشماق در اربعین سال گذشته، تصریح کرد: امیدواریم امسال به برکت حضور زائران اربعین حسینی، زیرساخت‌های کردستان ارتقا پیدا کند چرا که یقیناً حجم بیشتری از زائرین را در این مرز شاهد خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه ارتقا زیرساخت‌های کردستان با اعتبارات استانی محقق نمی‌شود بلکه نیازمند اعتبارات ملی و جهشی است، مدعی شد: متأسفانه برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مصوبات استان را عملیاتی نکرده و یا کاهش داده‌اند، 210 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های راهداری مصوب شده که از مرکز اعلام کرده‌اند اداره‌کل راهداری استان حق هزینه و تعریف بیش از 110 میلیارد تومان ندارد.

زارعی‌کوشا یادآور شد: برای ساماندهی مشکلات و ارتقای زیرساخت‌ها در مرز باشماق نباید منتظر اعتبارات طرح جامع توسعه باشماق بود بلکه باید از منابع دیگر تأمین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار