امام جمعه رشت:

قدرت «ایمان مردم» عامل ناکامی دشمنان در تمامی عرصه‌هاست

آیت‌الله «فلاحتی» با بیان اینکه هرچه از زمان می‌گذرد جمهوری اسلانی به مقاصد خود می‌رسد، گفت: قدرت معنوی و ایمان مردم ما عاملی برای ناکامی دشمنان است و حماسه‌هایی مانند رونمایی از موشک فتاح نیز موجب خوار شدن دشمنان شد.
کد خبر: ۵۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ - 09June 2023

قدرت «ایمان مردم» عامل ناکامی دشمنان در تمامی عرصه‌ها است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با تاکید بر لزوم رعایت حقوق مسلمانان و همه انسان‌ها نسبت به یکدیگر اظهار داشت: دین اسلام به همه مسلمانان دستور داده که زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار دیگران داشته باشند و در کنار زیست آرام، عزت خود را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه زندگی مسالمت‌آمیز در کنار سایر انسان‌ها به معنای از دست دادن عزت نیست، افزود: اسلام همه جوانب زندگی انسان اعم از جنبه مادی و معنوی را در نظر گرفته است و لذا قوانین اسلام به‌نفع همه مسلمانان، غیرمسلمانان و طبقات مختلف است.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: اگر غیرمسلمانان بخواهند از آیین اسلام بهره گیرند قطعاً در سایه این انطباق، آرامش در زندگی‌شان حکم‌فرما خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار کرد: یکی از تحلیلگران در اظهاراتی گفته اگر همه ملت‌های آزاده اعم از مسلمان و غیرمسلمان به دو سخنرانی رهبر ایران در آغاز سال در مشهد الرضا و سخنرانی ایشان در مرقد امام راحل گوش فرا دهند، تحولاتی برای انسان‌ها و جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.

وی به بخش‌هایی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، امام (ره) را عامل تحول در ۳ سطحِ کلان از جمله سطح کشور، امت اسلامی و در سطح جهان دانستند و فرمودند امامِ عزیز در هر ۳ عرصه به تقویت ایمان ملت‌ها و ایجاد امید در میان مردم پرداختند.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش امام (ره) در راستای افزایش خداباوری مردم و ایجاد امید در جامعه خاطرنشان کرد: امام (ره) ۳ مؤلفه امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی را بسترساز ایجاد امید می‌دانستند و بدان تاکید داشتند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته در هر ۳ عرصه امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی موفق بوده اگرچه تا رسیدن به قله‌های هدف فاصله داریم افزود: ضعف هم وجود داشته است، اما اینطور نبوده که همیشه درجا زده باشیم از طرفی امنیت ما امروز به اوج خود رسیده و هیچ قلدری در دنیا جرأت پرتاب گلوله‌ای به سمت ما را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به حماسه حضور مردم در مراسمات و راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن سال گذشته و تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مردم فهمیدند که حکومت اسلامی در کنار آن‌هاست اگرچه ضعف‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دستگاه‌های عنود و امنیتی استکبار از هیچ تلاش و کاری برای تضعیف ایمان و امید مردم دریغ نکردند گفت: رهبری فرمودند دشمنان در اغتشاشات سال گذشته فکر می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده است، احمق‌ها باز هم اشتباه کردند و ملت ایران را نشناختند، اما سعی دارند با به رخ کشیدن مشکلات معیشتی، تورم و گرانی، جوانان ایرانی را ناامید کنند در حالی‌که این مشکلات قابل رفع است.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه و کمک به افرادی که برای رفع مشکلات مردم در میدان هستند گفت: رهبری فرمودند هدف اصلی دشمن، بازگشت ایران به دوران قبل از انقلاب و وابستگی کشور است و بدخواهان هم نمی‌خواهند موفقیت‌ها دیده شود و لذا هرازگاهی بر طبل توخالی می‌کوبند، اما هرکسی‌که به‌دنبال منافع ملی، عزت ایران و رفع مشکلات است باید برای امیدآفرینی و ترویج و تقویت ایمان تلاش کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره در سال‌های متوالی و در بسیاری از نشست‌های خصوصی، هشدار‌های لازم را به همه مسئولان می‌دادند گفت: ایشان پدر امت هستند و با درایت و پیامبرگونه، جامعه را اداره کردند، اما آن‌ها که رهبری را خون دل کردند دوباره طمع بازگشت به مدیریت‌های گوناگون جامعه را برای خود مصلحت می‌بینند البته مردم در وقت مقتضی، پاسخ خود را به این افراد خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: هرچه از زمان می‌گذرد جمهوری اسلانی به مقاصد خود می‌رسد و در این ایام نیز موشک فتاح رونمایی شد و ایران چهارمین کشور در رونمایی از این موشک است که به دست جوانان این مرز و بوم ساخته شده و رونمایی از آن موجب خرسندی مردم ما، جبهه مقاومت و ملت‌های آزاده و نگرانی آمریکایی‌ها و صهیونیست غاصب شده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعضی داخلی‌ها این دستاورد‌های جمهوری اسلامی را نادیده می‌گیرند گفت: قدرت معنوی و ایمان مردم ما عاملی برای ناکامی دشمنان است و چنین حماسه‌هایی از سوی نیرو‌های مسلح و جوانان این کشور موجب خوار شدن دشمن خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار