رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

کنگره شعر دفاع مقدس برای چهارمین سال در استان فارس می‌ماند

سردار بایرامی از برگزاری کنگره بین‌المللی شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان فارس خبر داد و گفت: معتقد به تعامل با تمام مجموعه‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها هستیم لذا با تمام انجمن‌ها و حتی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تعامل خواهیم داشت تا ظرفیت‌های جدیدی به شعر دفاع مقدس اضافه شود.
کد خبر: ۵۹۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ - 19June 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی و رونمایی از پوستر بیست‌وپنجمین کنگره بین‌المللی شعر دفاع مقدس و مقاومت، صبح امروز با حضور علی‌اصغر جعفری معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و جمعی از شاعران برگزار شد.

سردار بایرامی در این جلسه با بیان اینکه کنگره شعر دفاع مقدس یادگاری مهمی از بزرگان شعر و ادبیات فارسی است که امروز در جمع ما نیستند، اظهار داشت: بنای این اتفاق سال‌های ابتدایی دفاع مقدس گذاشته شده است و امروز باید قدر آن را بدانیم؛ امیدواریم بتوانیم در پاسداشت حماسه و مجاهدت این عزیزان علم کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت را بالا نگه داریم که تنها با همراهی شاعران صورت می‌گیرد.

وی همراهی شاعران با کنگره شعر دفاع مقدس را بی‌بدیل دانست و تاکید کرد: دبیرخانه دائمی کنگره شعر دفاع مقدس در استان فارس راه‌اندازی شده است اما قرار نیست این کنگره هر ساله در فارس برگزار شود بلکه قائل به تنوع در برگزاری آن هستیم لذا به تمام نقاط کشور سفر می‌کند اما امسال برای چهارمین سال متولی میزبان کنگره استان فارس خواهد بود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سال گذشته همراهی خوبی از سوی سردار کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و شورای ادبیات و دیگر مجموعه‌ها درخصوص کنگره صورت گرفت تا بتوانیم کار را به‌خوبی دنبال کنیم. حضور و مشارک نسل نو و جوانان از کنگره مایه خوشحالی و خوشبختی بود که اگر بتوانیم این نگاه نسبت به استقبال جوانانی که امام (ره) و جنگ هشت ساله را درک نکرده‌اند را ادامه دهیم، حتماً مایه برکت خواهد بود.

سردار بایرامی تصریح کرد: معتقد به تعامل با تمام مجموعه‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها هستیم لذا با تمام انجمن‌ها و حتی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تعامل خواهیم داشت تا ظرفیت‌های جدیدی به شعر دفاع مقدس اضافه شود.

در این جلسه شاعران علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی‌خراسانی، مرتضی حیدری آل کثیر، سید وحید سمنانی، مبین اردستانی، محمدامین اکبری، نغمه مستشار نظامی، فاطمه نانی‌زار، محمود حبیبی‌کسبی، عبدالرحیم سعیدی‌راد، علی داودی، محمدعلی جهان‌دیده، سید سلمان علوی، محمود یوسفی، سعید بیایانکی و فریبا یوسفی حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار