مدیر دفتر شعر و موسیقی صداوسیما در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

کنگره شعر دفاع مقدس به جزایر ایرانی برود/ جنبه بین‌الملل کنگره جریان‌سازی خواهد کرد

قزوه با طرح پیشنهادی با بیان اینکه خوب است تدابیری صورت گیرد تا کنگره شعر دفاع مقدس امسال علاوه بر شیراز در یکی از جزایر ایرانی برگزار شود، گفت: اضافه کردن بخش بین‌الملل به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت می‌تواند جریان‌سازی این کنگره را بیشتر کند.
کد خبر: ۵۹۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵ - 21June 2023

«علیرضا قزوه» مدیر دفتر شعر و موسیقی صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه سابقه کنگره ملی شعر دفاع مقدس به سال 1365 و فعالیت شهید زارعی مربوط می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از بزرگان شعر معاصر در این کنگره حضور و شرکت داشتند. اولین دوره کنگره در دانشگاه شهید چمران برگزار شد و ای‌کاش این کنگره ادامه‌دار بود و وقفه زمانی در برگزاری آن ایجاد نمی‌شد. 

وی با بیان اینکه توفیق دبیری چهاردمین دوره کنگره شعر دفاع مقدس را برعهده داشته‌ام، افزود: در مقطعی که بنده توفیق دبیری کنگره شعر دفاع مقدس در استان کرمانشاه را برعهده داشتم، علاوه بر کرمانشاه کنگره در دو شهر قصرشیرین و سرپل ذهاب هم برگزار شد. 

مدیر دفتر شعر و موسیقی صداوسیما تنوع را برای کنگره شعر دفاع مقدس ضروری دانست و افزود: فکر می‌کنم کنگره علاوه بر شیراز اگر در یکی از جزایر ایرانی برگزار شود، جذابیت آن بیشتر خواهد شد. جنبه بین‌الملل کنگره می‌تواند کمک کننده باشد؛ شاعران کشورهای عرب زبان عراق، لبنان و سوریه حتماً در کنگره شرکت داده شود و ما هم سعی می‌کنیم افرادی از هند و پاکستان و افغانستان داشته باشیم.

قزوه انعکاس خبری این کنگره را در تاثیرگذاری آن مهم دانست و خاطرنشان کرد: پیشکسوتان شعر دفاع مقدس و مقاومت، انعکاس کنگره در شبکه‌های مختلف رسانه ملی و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها باید صورت گیرد تا این رویداد تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. 

انمتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار