فرماندار گلوگاه تأکید کرد؛

لزوم توسعه گردشگری و جذب گردشگر در گلوگاه

«داودی» بر لزوم توسعه گردشگری و جذب گردشگر در گلوگاه تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ - 24June 2023

لزوم توسعه گردشگری و جذب گردشگر در گلوگاهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مهدی داودی» فرماندار گلوگاه امروز در جلسه با «صادق برزگر» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران که با موضوع بررسی و رفع مشکلات شهرستان گلوگاه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان دروازه شرق استان مازندران و نقطه تلاقی استان‌های گلستان و سمنان که نشان از اهمیت استراتژیک آن است، اظهار داشت: در حوزه ارزش‌ها و دفاع از ارزش‌های این شهرستان و گردان امام حسین (ع) که از گلوگاه پشتیبانی شد از ویژگی‌های این شهرستان می‌توان نام برد.

وی در خصوص دکل‌بندان گلوگاه، تصریح کرد: روشنایی، نور، اینترنت و مخابرات را مدیون دکل بندانی هستیم که قالب جمعیت آن‌ها در کشور از شهرستان گلوگاه هستند که تلاش شبانه. روزی برای آرامش و راحتی آحاد جامعه زبانزد است.

داودی در خصوص توسعه گردشگری در گلوگاه، گفت: متأسفانه در شهرستان در خیلی از موارد با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشیم.

فرماندار گلوگاه به نبود بیمارستان مناسب، مدارس استعدادیابی درخشان، تیزهوشان و دیگر محرومیت‌ها در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اقتصاد شهرستان گلوگاه با مشکل فراوان روبرو است که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی‌های مطلوب انجام داد.

وی با اشاره به ظرفیت جنگل و دریا در این شهرستان، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و میراثی، متاسفانه در زمینه توسعه گردشگری این شهرستان محروم است.

ایجاد کسب و کار راهی برای برون رفت مشکلات اقتصادی

فرماندار گلوگاه با بیان اینکه برای برون رفت مشکلات اقتصادی منطقه باید کسب و کار ایجاد کنیم، از واگذاری زمین رایگان برای ساخت واحد‌های گردشگری و تأسیسات پذیرایی در شهرستان خبر داد.

فرماندار گلوگاه با اشاره به برند این شهرستان به نام اکبرجوجه، گفت: رستوران‌ها در گردشگری غذا یک پایگاه اجتماعی مهم هستند که تقریبا رستوران‌داری و این برند در شهرستان جای افتاد.

وی ادامه داد: پیچ و خم‌های صدور مجوز‌های تأسیسات پذیرایی و رستوران بسیار سخت است که سرمایه‌گذاران در نیمه راه رها می‌کنند.

فرماندار گلوگاه با اعلام اینکه این شهرستان کانون صنایع دستی است، افزود: هنرمندان صنایع دستی با مشکل دریافت تسهیلات بانکی روبرو هستند که باید در دستور کار قرار گیرد و به افزایش اعطاء تسهیلات مشاغل خانگی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه باید بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان در دستورکار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان در ورودی استان مازندران است در حوزه صنایع دستی هم با برنامه‌ریزی بتوانیم تولیدات و محصولات هنرمندان این شهرستان به فروش برسانیم.

فرماندار گلوگاه با اشاره به بوم‌گردی که روستا‌های این شهرستان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در خصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکسری مشکلات وجود دارد که باید مرتفع شود.

داودی با اشاره به نبود یک هتل در گلوگاه، اظهارداشت: داشتن یک هتل حق مردم گلوگاه است که باید برای احداث آن برنامه‌ریزی شود.

فرماندار گلوگاه به تسریع مجوز‌ها برای توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار