حضور حداکثری، اقتدار ملی/ سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به دفاع‌پرس:

اجرای سازوکار پیش ثبت‌نام برای اولین بار در انتخاب مجلس/ شورای نگهبان مخالفتی با عینی شدن فرایند بررسی صلاحیت‌ها ندارد

طحان‌ظیف گفت: بحث پیش ثبت‌نام که در مصوبه مجلس شورای اسلامی هم به آن اشاره شده است، مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگرفته است و اگر ان‌شالله مصوبه مجلس شورای اسلامی نهایی شود در انتخابات آتی سازو کار پیش ثبت نام را اعمال می‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ - 24June 2023

شورای نگهبان مخالفتی با عینی شرن فرایند بررسی صلاحیت‌ها ندارد/ اجرای سازوکار پیش ثبت نام برای اولین بار در انتخاب آتی مجلسبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای در نشست خبری امروز (شنبه) در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی اینکه موضع شورای نگهبان نسبت به عینی شدن فرآیند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات‌های مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اظهار داشت: معتقدم بخشی از عینی شدن فرآیند بررسی صلاحیت‌ها به خود نامزدهای انتخاباتی برمی‌گردد که باید اصلاحات لازم آن در قانون انجام شود.

طحان‌نظیف با بیان اینکه بنده در گذشته بر این موضوع تأکید کرده بودم، گفت: معتقدم برخی از عناوین کلی که در قانون وجود دارد، باید جزئی‌تر و مصداقی‌تر بیان شود، بنابراین ضرورت دارد قانون در این خصوص تغییراتی داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بخش دیگری از عینی شدن فرآیند بررسی صلاحیت‌های شورای نگهبان به اصلاح سازوکارها برمی‌گردد که لازمه آن اعمال فرآینده پیش ثبت‌نام است.

وی افزود: بالاخره افراد در سازوکار پیش ثبت‌نام وضعیتشان مشخص‌تر می‌شود و لازم است عرض کنم بحث پیش ثبت نام که در مصوبه مجلس شورای اسلامی هم به آن اشاره شده است مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگرفته است و اگر انشالله مصوبه مجلس شورای اسلامی نهایی شود در انتخابات آتی سازو کار پیش ثبت نام را اعمال می‌کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها