مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

میدان نبرد در جنگ ترکیبی فضای رسانه است

«نجفی» گفت: میدان نبرد در جنگ ترکیبی فضای رسانه است بنابراین کار خبر و رسانه بخاطر اخبار تهاجمی چند وجهی و غلبه روایت‌ها و اخبار جعلی سازمان یافته از اهمیت بسزایی برخوردار است.
کد خبر: ۵۹۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ - 27June 2023

میدان نبرد در جنگ ترکیبی فضای رسانه استبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت الاسلام «مجید نجفی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، امروز در جلسه قرارگاه جهاد تبیین و شورای روابط عمومی های بخش کشاورزی استان با تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به آموزه های دینی، ارتباط انسانی را  به اقسام ارتباط خدا، خود، طبیعت و انسانها تقسیم کرده و اظهار داشت: ارتباط انسان با انسان از بُعد اجتماعی زیر بنای روابط عمومی است.

وی ادامه داد: در آموزه های دینی روابط عمومی و ارتباطات بحث جدیدی نیست، اگر ما به خلقت انسان دقت کنیم، متوجه می شویم که انسان ناگریز است تا با عالم هستی ارتباط داشته باشد. بحث ارتباط و روابط عمومی با نگاه به خدا، ناخواسته در سرشت انسان است. اولین و مهمترین ارتباط در انسان، ارتباط انسان با خداست که در فطرت و سرشت انسان است. انسان هایی که با خدا ارتباط دارند می‌دانند که لذتی که در ارتباط با خدا و انسان است در چیز دیگری نیست. دومین ارتباط انسان نیز، ارتباط با خود است، خداوند می گوید انسان زمانی خدایی می شود که ارتباطش با خود صالحه باشد. سومین ارتباط، ارتباط با طبیعت است. چهارمین و مهمترین ارتباط نیز، ارتباط انسان با دیگران و همنوعان است.

حجت الاسلام نجفی آرامش، شناخت و تفکر، رشد پیدا کردن و نظاره گری را از شاخصه های مهم ارتباط اجتماعی برشمرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نسل چهارم تعارضات و تنش ها به صورت جنگ ترکیبی است و این جنگ، غلبه روایت هاست. در جنگ ترکیبی اخبار تهاجمی و چند وجهی، اخبار جعلی سازمان یافته توسط رسانه ها که میدان اصلی این جنگ هستند منتشر می شود.

حجت الاسلام نجفی اضافه کرد: فرهنگ سازی مسیر جامعه را مشخص می کند و فرهنگ سازی نیز یکی از رسالت های اصلی روابط عمومی هاست.

وی به شاخص های کاری روابط عمومی از منظر فقه و قانون پرداخته و اصل شفافیت و پاسخگویی و رعایت عدالت و انصاف و دوری از درج اخبار کذب و همچنین اعتماد آفرینی بین مردم و حاکمیت را از وظایف خطیر روابط عمومی های هر دستگاه بر شمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار