مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

افق برنامه‌ریزی در حوزه جوانی جمعیتی، پیاده سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است

«جابری انصاری» گفت: افق برنامه‌ریزی در حوزه جوانی جمعیتی، پیاده سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۹۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ - 27June 2023

افق برنامه‌ریزی در حوزه جوانی جمعیتی، پیاده سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، همایش خانواده و جوانی جمعیت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اداره کل امور بانوان استانداری البرز، موسسه فرهنگی هنری دیاکو و موسسه فرهنگی هنری سایه سرو آزاد، در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«سعید جابری انصاری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اظهار داشت: وضعیت جمعیت و فرزندآوری در کشور ما در شرایط بدی قرار گرفته است.

وی افزود: تلاش دشمن بر این است تا تحت عنوان نظم نوین جهانی جمعیت کره زمین را محدود کند لذا در این شرایط باید هوشیارانه بدانیم در چه شرایطی قرار داریم و رویکرد آینده ما چگونه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ادامه داد: امیدواریم در این راستا حرکت‌های معناداری شکل بگیرد و اجرای قانون جوانی جمعیت، از سازمان‌های کشوری مورد مطالبه قرار گیرد.

وی متذکر شد: بر اساس سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه تبیین فرمودند بایستی نرخ باروری به ۲و نیم برسد.

وی همچنین با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص افزایش نسل و جوانی جمعیت؛ گفت: معظم له در فرمایشات خود فرمودند: «تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره‌ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. این یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوش‌های صادقانه‌ی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همه‌ی آسیب‌های محتمل یا موهوم پیش برد و آینده‌ی کشور را از آن بهره‌مند ساخت. به دست‌اندرکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه می‌کنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.»

وی ادامه داد:گفتمان جوانی جمعیت باید ایجاد شود و در تصمیمات مدیران نیز تأثیرگذار باشد، در این راستا رسانه‌های استان گفتمان سازی جوانی جمعیت را در اولویت فعالیت خود قرار دهند.

وی به انتظارات از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در این زمینه اشاره و بیان داشت: جریان سازی گفتمان جمعیت در بین اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، برگزاری نشست‌های توجیهی در مورد قانون مذکور، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، آگاهی بخشی نسبت به وجوه مثبت ازدواج به هنگام، آموزش مهارت‌های دوران ازدواج و فرزندآوری و آثار منفی کم فرزندی در خانواده، ایفای نقش‌های خانوادگی از جمله این انتظارات هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و ... موظف به آگاهی بخشی نسبت به وجوه ارزشمند ازدواج به هنگام و آسان هستند؛ حاطرنشان کرد: همچنین باید اقداماتی در راستای فرهنگ سازی به منظور نهادینه کردن تقویت و حمایت از نقش مادری و همسری، صیانت از تحکیم خانواده توسط این دستگاه‌ها تدوین و اجرایی شود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار