به گزارش خبرنگار دفاعپرس از فارس، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس در نشست رییس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهوارهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان فارس اظهار داشت: امروز سه شکاف طبقاتی با محوریت اقتصاد، شکاف فرهنگی با محوریت اعتقادات و شکاف اجتماعی با محوریت دوقطبیسازی توسط دشمن ایجاد شده که از طریق آن درصدد ضربه زدن به ما است.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس خاطرنشان کرد: نوجوان و جوان امروز ساعات زیادی از روز را با گوشی و کامپیوتر سرگرم بوده و درگیر فضای مجازی است و به همین خاطر دانش مجازی و سطح توقعاتش بالا رفته است.
وی افزود: اصطلاحاً نسل امروز دنیای خود را دارد و مهمترین کاری که روابط عمومیها به عنوان رابط بین ادارات و مردم باید انجام بدهند ابتدا شناخت این نسل و اثرگذاری بر روی آن است.
سردار کوشکی افزود: عامه مردم امروز سه زیست واقعی، مجازی و ترکیبی از این دو را دارند و شما به عنوان رصد کنندگان و هدایتگران افکار عمومی باید ابتدا بدانید در کجای کار قرار دارید و پس از شناخت خود بدانید که چرا در آن نقطه قرار دارید و سپس دورنمای خود را مشخص کنید و نقش خود و دستگاه خود را به خوبی بدانید.
این مسئول افزود: امروز سه شکاف اصلی در جامعه ایجاد شده که عبارت از شکاف طبقاتی با محوریت اقتصاد، شکاف فرهنگی با محوریت اعتقادات و شکاف اجتماعی با محوریت دوقطبیسازی است و دشمن به دنبال ترکیب این سه شکاف جهت ضربه زدن به ما است و تاکید رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از دوقطبیسازی و تلاش جهت کاهش شکاف طبقاتی و مشکلات فرهنگی نیز در همین راستا است.
سردار کوشکی بیان داشت: بر خلاف جبهه دفاع مقدس که باید کلی راه طی میکردیم تا به مقصد و خط مقدم برسیم در جبهه امروز دشمن به مدد فناوریهای نوین و فضای مجازی گاه تا خانه ما رسوخ میکند و خطوط و حدود و نوع تهدیدات دشمن تغییر کرده است.
وی، سرعت، صداقت و صراحت را سه عنصر اصلی تولید محتوا و خبررسانی توسط مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه دانست و افزود: اگر سرعت عمل نداشته باشید و تاکتیکهای دشمن را نشناسید خاکریزتان را دشمن فتح خواهد کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس افزود: تاکتیک دشمن این است که آگاهی و حقیقت را از ما گرفته و دروغ و تحریف تحویل بدهد اما هنر شما این است که چیزی بگویید که دیگران بشنوند و باید با تلاش و یادگیری فنون، تیتر و سوتیترنویسی حرفهای و جذب مخاطب و در دست گرفتن روایت اول در این وادی، حرفهای شوید.
انتهای پیام/