راهیار منطقه غرب سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

مساجد محلات کانون تحول قرار گیرد

حجت‌الاسلام «میرزایی» با بیان اینکه در راستای ایجاد تحول اجتماعی و فرهنگی در محلات باید مساجد محلات کانون تحول قرار گیرد، گفت: امام جماعت شایسته مسجد باید مدیر و محور محلات قرار گیرند.
کد خبر: ۶۰۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ - 29June 2023

مساجد محلات کانون تحول قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «محمد میرزایی» راهیار منطقه غرب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست توجیهی مهرواره محله همدل و عملیات محرم که در سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مفسران در تفسیر آیه قرآنی «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» صفت وحدت و اجتماع مسلمانان را به خوبی استنباط کرده و اینکه قرآن تنها برای فرد نازل نشده بلکه قرآن برای جمع کثیری از انسان‌ها نازل شده و زمانی اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه اسلامی پیاده می‌شود که مسلمانان اجتماع کنند.

وی افزود: این آیه بیانگر آنست که تفرقه و عدالت میان انسان‌ها عامل نابودی و اتحاد و وحدت عامل پیروزی مسلمانان است.

راهیار منطقه غرب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون مسجد محل و قرارگاه تحول اسلام بوده است، تصریح کرد: در این راستا مهرواره محله همدل باید در محلات مسجد تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه گره‌گشایی مشکلات محلات با همدلی مردم محلات امکان‌پذیر است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری حل مسائل محلات نیازمند روایتگری همدلی، نشرخوبی‌ها و مهربانی‌هاست.

به گفته میرزایی، در مسیر تشکیل جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی باید باگذشت، بخشش و مهربانی مردم را هدایت کرد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که ما خوبی‌ها و داشته‌های خود را بخوبی روایت نکرده‌ایم، اذعان کرد: امروز دشمن با روش خاص خود به روایتگری می پردازد.

راهیار منطقه غرب کشور یکی از راهکارهای مقابله با امپراتوری رسانه‌ای غرب را روایت همدلی و نشر خوبی‌ها و مهربانی دانست و اظهار کرد: این کار باید ابتدا در مسجد محلات آغاز شود.

وی دستگیری از نیازمندان و گره‌گشایی در مشکلات اقتصادی افراد آسیب پذیر جامعه در محلات را نمونه‌ای از نشر خوبی‌ها توصیف کرد و یادآور شد: در مسیر نشر خوبی‌ها امید و ایمان باید در دل آحاد جامعه تقویت شود. انتشار اخبار خوب و امید آفرینی به ایجاد امیدواری اجتماعی در جامعه کمک می‌کند.

میرزایی با اشاره به اینکه مردم باید در برنامه فرهنگی مشارکت داشته باشند، تأکید کرد: تقویت فرهنگ ساکنان محلات در شهرهای استان ضروری است.

راهیار منطقه غرب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در راستای ایجاد تحول اجتماعی و فرهنگی در محلات باید مساجد محلات کانون تحول قرار گیرد، ابراز داشت: امام جماعت شایسته مسجد باید مدیر و محور محلات قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار