رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج:

جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین ابزار مقابله و دفاع در جنگ ترکیبی است

حجت‌الاسلام «محمدخواه» یکی از مهم‌ترین ابزار مقابله و دفاع در جنگ ترکیبی را جهاد تبیین دانست.
کد خبر: ۵۹۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ - 14June 2023

آرمان‌ها و اصل حرکت انقلاب اسلامی الهی و خدایی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «هادی محمدخواه» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید با عنوان «امام خمینی(ره) و دفاع مقدس» که در دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خورشید انقلاب از ایران اسلامی عزیز طلوع کرد و قطعاً ما که میراث‌دار این کار بزرگ حضرت‌ امام (ره) هستیم، باید قدر نعمت بزرگ انقلاب را بدانیم.

وی افزود: هر چند فراز و فرودها و مشکلاتی وجود دارد؛ اما ریشه‌های انقلاب محکم، سالم، پاک و طاهر است و آرمان‌های انقلاب الهی و اصل حرکت انقلاب الهی و خدایی است بنابراین آرزوی همه انبیای الهی تشکیل چنین حکومتی بود و ان‌شاءالله از شاخه‌های پربار این انقلاب همه ملّت ایران و جهان بهره ببرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با بیان ویژگی‌های شخصیتی و سیاستی رهبر کبیر انقلاب اسلامی اعلام کرد: طبق فرموده امام خامنه‌ای (مدظلّه‌العالی)، امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده هستند و این انقلاب بی‌نام و نشانه خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

حجت‌الاسلام محمّدخواه ابراز داشت: حضرت امام (ره) در میان علمای تاریخ معاصر استثنایی شد، اما چیزی که باعث برجستگی حضرت امام شده است، جامع بودن شخصیت ایشان بود.

وی بایسته‌های شناخت امام را نگاه جامع به اندیشه‌های امام دانست و همچنین به رابطه امام خمینی (ره) و دفاع مقدس و اثر پذیری این دو از همدیگر باهم پرداخت و تاکید کرد: ایشان در کنار ویژگی‌هایی چون علم، اخلاص و ایمان، استقامت و آگاهی به مسائل و مقتضیات زمان خویش در مسیر دستیابی به هدف را داشتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: شناخت نسبت به اندیشه‌ها و شخصیت امام و دفاع مقدس به عنوان دو فصل مهم از تاریخ انقلاب اسلامی در جامعه ما بیش از پیش ضرورت داشته و تبیین ماهیت دفاع مقدس بدون توجه به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام (ره) امکان پذیر نیست.

وی افزود: از  سیاست‌های دفاعی امام(ره) مشروعیت بخشی به جنگ بود که این مهم با اصلاح انگیزه در داخل کشور و توجه همه جهانیان به این مساله با تبیین فلسفه جنگ از منظر دینی و اعتقادی و تبیین ماهیت جنگ و دفاع از حیث امّت محوری و جهان اندیشی و تبیین فلسفه و ماهیت جنگ و دفاع از بعد ملی و سرزمینی بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج با اشاره به فرمایش امام که جنگ بین حق و باطل ادامه دارد، به تغییر رویکرد مقابله‌ای دشمن اشاره و یکی از مهم‌ترین ابزار مقابله و دفاع در این جنگ ترکیبی را جهاد تبیین دانست و نقش دانشگاهیان و اساتید دانشگاه را در جهاد تبیین حائز اهمیت دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار