در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: کمیسیون امنیت ملی مجلس همه تحولات روسیه را رصد می‌کند/ تحلیلگران فریب خط‌‌دهی رسانه‌های غربی را نخورند

محمودوند گفت: همه دستگاه‌های نظارتی کشور به خصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به طور جد پیگیر تغییر و تحولات در روسیه است و در آخرین رویداد کشورهای کره شمالی، چین، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه مواضع روشنی در حمایت از پوتین و روسیه اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 02July 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: کمیسیون امنیت ملی مجلس همه تحولات روسیه را رصد می‌کند/ تحلیلگران فریب خط‌‌دهی رسانه‌های غربی را نخورند«مرتضی محمودوند» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به وقایع اخیر روسیه که از آن با نام شورش «واگنرها» یاد می‌شود، اظهار داشت: نفوذ جریانات و سرویس‌های امنیتی غرب و سرویس‌های امنیتی روسیه بیشترین تأثیر را بر وقایع اخیر مسکو داشت.

محمودوند خاطرنشان کرد: اینکه رهبر یا فرمانده این جریانات جزء نزدیک‌ترین افراد به پوتین بود و حتی از او با عنوان آشپز اختصاصی پوتین یاد می‌کردند، شاید این نظر را تقویت کند که سرویس امنیتی روسیه تحت سازماندهی رئیس جمهور این کشور برای برکناری فرماندهان نظامی به ویژه وزیر دفاع روسیه واگنرها را سر خط کرده است، اما این تحلیل خیلی با واقعیات در میدان تطابق ندارد.

عضو کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خالی کردن جبهه اوکراین توسط واگنرها و ارتش روسیه در چنین شرایط سختی که مسکو دارد، در حال حاضر و در آینده عواقب منفی زیادی در پی خواهد داشت.

وی افزود: این سرکشی و نافرمانی یک گروه جنگجوی خصوصی در درازمدت هیمنه روسیه را زیر سوال می‌برد و معادلات منطقه را به ضرر مسکو تغییر می‌دهد، بنده از همه تحلیلگران و دلسوزان نظامی و امنیتی که در حوزه تحلیل اینگونه موضوعات دست بر آتش دارند، خواهشمندم دقت بالایی در خوراک فکری که به جامعه می‌دهند باشند.

محمودوند بیان کرد: با تحلیل‌های فریبی که سرویس‌های غربی و رسانه‌های تحت نظر سرویس‌های غربی به جامعه می‌دهند، کارشناسان ما نباید دچار اشتباه و خطای محاسباتی شوند، سرویس‌های غربی درصدد هستند که رسانه‌های صهیونیستی-آمریکایی یک فضای بحران‌زده از درون روسیه را به اذهان ما غالب کنند که نباید به راحتی فریب آن را بخوریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های نظارتی کشور به خصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به طور جد پیگیر این تغییر و تحولات در روسیه هست و در آخرین رویداد کشورهای مانند کره شمالی، چین، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه مواضع روشنی در حمایت از پوتین و روسیه اعلام کرده‌اند.

وی افزود: ارزیابی دقیق این موارد می‌تواند کمک شایانی به دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و نیروهای مسلح ما داشته باشد، هر میزان تحلیل‌ها دقیق‌تر و به واقعیت‌ها نزدیک‌تر باشد، قطعاً می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های ما راهگشا باشد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار