حمایت نتانیاهو از سرکوب معترضان در فرانسه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای امواج «یهودستیزی» در جریان اعتراضات جاری فرانسه، از سرکوب معترضان حمایت کرد.
کد خبر: ۶۰۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ - 02July 2023

حمایت نتانیاهو از سرکوب معترضان در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس‌، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه (دوم ژوئیه) در نشست هفتگی کابینه خود در اشاه به اعتراضات فرانسه، مدعی مظاهر «یهودستیزی» در جریان این اعتراضات شد و با این ادعا از سرکوب معترضان فرانسوی حمایت کرد.

وی اظهار داشت: تل‌آویو از نزدیک آنچه «امواج یهودستیزی فراگیر» در فرانسه خواند را تحت نظر دارد و عمیقاً در این خصوص نگران است.

نتانیاهو افزود: در روز‌های اخیر شاهد حملات جنایتکارانه علیه اهداف یهودی بوده‌ایم. شدیداً این حملات را محکوم می‌کنیم و از دولت فرانسه در مبارزه با یهودستیزی حمایت می‌کنیم.

به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، معترضان فرانسوی در جریان اعتراضات اخیر روی یک بنای یادبود «هلوکاست» در «نانتر» محل تیراندازی مرگبار پلیس فرانسه به یک نوجوان الجزایری‌تبار که اعتراضات اخیر در این کشور را شعله‌ور کرده، شعارنویسی کردند.

طبق گزارش‌ها، همچنین شعار‌هایی از این دست در جریان این اعتراضات شنیده شده و مشاغل یهودی در «سارسل» در حومه پاریس غارت شده است.

امروز یکشنبه، «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه تایید کرد ۴۵ هزار نیرو در شهر‌های سراسر این کشور از جمله پاریس، لیون، مارسل و گرنوبل برای سرکوب معترضان مستقر شده‌اند. در میانه اعتراضات، «امانول ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مجبور شد سفر امروز خود به آلمان را به تعویق بیندازد.

قربانی ۱۷ ساله پلیس فرانسه سه‌شنبه صبح در جریان یک ایست راهنمایی و رانندگی، در پی جراحات ناشی از تیراندازی یک مامور پلیس از فاصله نزدیک در نانتر شهر زادگاهش در حومه پاریس کشته و شنبه در همانجا به خاک سپرده شد.

بعد از انتشار اخبار و تصاویر این قتل، اعتراضات که ابتدا در حومه پاریس آغاز شد، به شهر‌های بزرگ فرانسه کشیده شد و اکنون در حال سرایت به کشور‌های دیگر غرب اروپا مثل بلژیک در همسایگی فرانسه است.

تصاویر منتشر شده از این دور از اعتراضات در فرانسه که پنجمین شب خود را پشت سر گذاشته، به آتش کشیده شدن اماکن عمومی و خصوصی، تخریب خودرو‌ها و غارت فروشگاه‌ها و در سوی دیگر خشونت حداکثری پلیس با استفاده از تجهیزات ضدشورش شامل گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و خودرو‌های زرهی برای سرکوب معترضان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار