نقاشی‌های «حسن روح‌الامین» که به نجف رسیدند+ پوستر

امسال و در آستانه ایام عید غدیر دو نقاشی جدید از حسن روح‌الامین بر دیوار حرم امیرالمومنین علی (ع) نصب شد.
کد خبر: ۶۰۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ - 05July 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امسال و در آستانه ایام عید غدیر دو نقاشی جدید از حسن روح‌الامین بر دیوار حرم امیرالمومنین علی (ع) نصب شد.

اولین اثری که روح الامین امسال در نجف و در حرم امیرالمومنین (ع) رونمایی کرد، یک نقاشی دیجیتال با عنوان «بعثت در غدیر» است. این هنرمند نقاش در توضیح این نقاشی نوشت: به امید شادی قلب نورانی صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها پیشکش به دربار با عظمت شاه لو کشف حضرت حیدر کرار امام متقین علی علیه السلام، نقاشی «بعثت در غدیر» به دیوار حرم مولا نصب و رونمایی شد.

نقاشی‌های «حسن روح‌الامین» که به نجف رسیدند

دومین اثری که روح الامین امسال در آستانه عید غدیر به حرم امیرالمومنین (ع) تقدیم کرد، یک نقاشی دیجیتال با عنوان»تاجِ عرش» است؛ این هنرمند نقاش در توضیح این نقاشی نوشت: به امید شادی قلب نازنین حَسَنین علیهما السلام و پیشکش به دربار با عظمت حضرت اسدالله الغالب، یعسوب الدین، حیدر کرار حضرت علی بن ابی طالب علیه اسلام، نقاشی «تاجِ عرش» به دیوار حرم مولا نصب و رونمایی شد.

نقاشی‌های «حسن روح‌الامین» که به نجف رسیدند

روح الامین که سال ۱۳۶۴ در تهران متولد شده است به وسیله برادرش به هنر نقاشی علاقه‌مند گردید و در هنرستان هنر‌های زیبای تهران تحصیل را آغاز کرد. حسن روح الامین فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است و پایان‌نامه‌اش درباره موضوع عاشورای حسینی است، به همین علت بیشترین تابلو‌هایی که تاکنون کشیده، مضموم عاشورایی دارد.

حسن روح الامین نقاش و مدرس می‌باشد. وی در شروع تصویرسازی را تجربه کرد و آنگاه به سمت نقاشی آمد. بیشتر آثارش مفهوم عاشورایی و مذهبی دارد. نورپردازی، ترکیب بندی و فضای نقاشی هایش بیشتر از دوره باروک استفاده شده است. او داوری جشنواره‌های گوناگون تجسمی را هم بر عهده داشته است.

آثار روح الامین رئالیستی و از فضای فیگوراتیو‌های کلاسیک و باروک و نورپردازی‌های دوره‌های گذشته استفاده کرده است.

به عقیده مجید بزرگ‌زاده، کار‌های حسن روح الامین «کاملا دنباله رو سبک باروک و همه زیبایی‌های ظاهری پیکره سازی، ترکیب بندی و رنگ آمیزی ویژه دورهٔ باروک و نور تندی که نیز مانند جرقه بر تاریکی‌های تابلو تابانده می‌شود، اختلاف بسیاری میان روشنایی و تاریکی که جز خصوصیت‌های آشکار دوران باروک است را استفاده کرده و با استفاده از این نور بزرگ نمایی بسیار و ناگهانی شکل‌ها را انجام داده و جزئیات شکل‌ها به علت تاباندن این نور به تصویر درآمده است.»


روح‌الامین تاکنون برنده جوایزی همچون چهره سال هنر انقلاب ۱۳۹۸، جشنواره هنر‌های تجسمی هنر جوان سال ۱۳۸۵، برگزیده مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی سال ۱۳۸۶، جایزه ششم جشنواره تجسمی دامون‌فر سال ۱۳۸۷، جایزه اول رشته تصویرسازی جشنواره هنر‌های تجسمی هنر جوان سال ۱۳۸۷، جایزه دوم تصویرسازی جشنواره تجسمی آزادگان سال ۱۳۸۹، جایزه مداد پرنده از جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار