یاران خراسانی (۸۷)؛

شهید «کاظمی»: تهذیب نفس بسترساز ظهور حضرت مهدی (عج) است

جهادگر دوران دفاع مقدس شهید «سید حسن کاظمی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: از تمامی مسلمین و برادران مسلمان تقاضا دارم وحدت یکدیگر را حفظ کنند و پشتیبان ولایت فقیه باشند و جمهوری اسلامی را که اساس و پایه نهضت اسلامی می‌باشد تحکیم بخشند و با تهذیب و تزکیه نفس زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم نمایند.
کد خبر: ۶۰۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱ - 06July 2023

شهید «کاظمی»: تهذیب نفس بسترساز ظهور حضرت مهدی (عج) استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر خراسانی «سید حسن کاظمی» در سال ۱۳۴۱ در روستای کوه علیا از توابع شهرستان فریمان دیده به جهان گشود.

سید حسن دو ساله بود که از نعمت مادر محروم شد. تحصیلات ابتدایی را در روستای خود سپری کرد. پایان تحصیلات در مقطع راهنمایی، مقارن شده بود با اوج‌گیری مبارزات حق‌طلبانه ملت ایران، و لذا او مشتاقانه دوشادوش مردم در تظاهرات و راهپیمائی‌های ضد رژیم پهلوی شرکت می‌کرد.

در سال ۱۳۶۰ موفق به اخذ دیپلم در رشته اتومکانیک از هنرستان فنی شهید مهدی‌زاده شد. در همان سال مدت سه ماه داوطلبانه راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد .

در سال ۱۳۶۱ به خدمت سربازی اعزام شد و در این دوران به‌عنوان بی‌سیم‌چی در مناطق مختلف عملیاتی حضور چشمگیر داشت.

در سال ۱۳۶۳ با هدف خدمت به روستائیان و اقشار محروم جامعه وارد جهاد سازندگی شد و در این مقطع چندین نوبت به جبهه‌های نبرد اعزام شد.

در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو مجروح شد و پس از بهبودی نسبی به جبهه‌ها رفت که مجدداً بر اثر اصابت ترکش خمپاره و مجروحیت به مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت که نهایتا در جریان آخرین عمل جراحی ۲۱ اسفند ۱۳۶۵در بیمارستان قائم مشهد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید سید حسن کاظمی:

من راهی را انتخاب کرده‌ام که روش مبارزه با دشمن و پایانش شهادت است. از تمامی مسلمین و برادران مسلمان تقاضا دارم وحدت یکدیگر را حفظ کنند و پشتیبان ولایت فقیه باشند و جمهوری اسلامی را که اساس و پایه نهضت اسلامی می‌باشد تحکیم بخشند و با تهذیب و تزکیه نفس زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم نمایند.

در مصائب و بلیات صبر کنند زیرا شکیبایی خصلت بندگان ویژه خدا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها