یاران خراسانی (۸۸)؛

شهید «قربانی»: حرکت در صراط مستقیم یک توفیق الهی است

جهادگر دوران دفاع مقدس شهید «امیررضا قربانی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: خدایا ترا شکر می‌کنم که مرا آگاه به وظیفه‌ام کردی تا بتوانم در راه تو قدم بردارم.
کد خبر: ۶۰۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ - 08July 2023

شهید «قربانی»: حرکت در صراط مستقیم یک توفیق الهی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر خرسانی «امیررضا قربانی» سال ۱۳۴۶ در شهر مقدس مشهد دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را گذراند اما بدلیل شرایط نامساعد اقتصادی خانواده نتوانست ادامه تحصیل دهد و به کار قنادی مشغول شد.

با آغاز جنگ تحمیلی حدود ۱۳ ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام پنجم مهر ۱۳۶۶ در پاسگاه زید بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه جهادگر شهید امیررضا قربانی:

سپاس خداوندی که آفرید آسمان‌ها و زمین را و قرار داد تاریکی‌ها و روشنایی‌ها را. خدایا ترا شکر می‌کنم که مرا آگاه به وظیفه‌ام کردی تا بتوانم در راه تو قدم بردارم و ترا شکر و سپاس که مرا در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی قرار دادی.

خدایا تو را سپاس می‌گویم که از انقلاب اسلامی حمایت کردی و رهبری برای این انقلاب مقرر فرمودی که شایسته این انقلاب است.

خدایا چه کنم که انقلاب برونی شد ولی من عاصی هنوز انقلاب درونی انجام نداده‌ام و غرق در منجلاب گناهم.

پدر و مادر عزیزم اگر مرگ هست که هست چه بهتر که مرگ در میادین نبرد حق علیه باطل اسلحه به دوش و قرآن به دست باشد که به استقبال چنین مرگی باید رفت.

من که نمی‌توانم شهادت را برای شما به تصویر کشم فقط به همین اکتفا می‌کنم که شیرینی شهادت در نزد من حقیر بهتر از زندگی است به دلیل اینکه اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام مرگ با عزت را بر زندگی ذلت‌بار ترجیح داد خلاصه چنانچه توفیق شهادت یافتم ناراحت نباشید زیراکه من امانتی بودم نزد شما.

غصه مرا نخورید من به میل و اراده خودم این راه را انتخاب کرده‌ام. دوست دارم مثل حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام بدون دست به شهادت برسم. دوست دارم مثل حضرت امام حسین علیه‌السلام با سربریده به شهادت برسم دوست دارم قبرم غریب باشد مانند ائمه بقیع علیهم صلوات الله.

اگر شهید شدم و جنازه‌ام به دست شما رسید مرا در بهشت رضا دفن کنید ولی با نظر والدین در عزای من مصیبت حضرت فاطمه زهرا خوانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار