یاران خراسانی (۸۶)؛

آشنایی با شهید جهادگر «سید علیرضا قوام»

«سید علیرضا قوام» سال ۱۳۳۹ در روستای حاجی‌آباد از توابع شهرستان کاشمر متولد شد و سرانجام ۱۹ دی ۱۳۶۵ در حالی که جانشینی گردان غواص نوح جمعی تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام را بر عهده داشت در عملیات کربلای ۵ در منطقه ام‌الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۶۰۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 04July 2023

آشنایی با شهید جهادگر «سید علیرضا قوام»به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر خراسانی «سید علیرضا قوام» در سال ۱۳۳۹ در روستای حاجی‌آباد از توابع شهرستان کاشمر دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی را در روستای خود گذراند و سپس برای ادامه تحصیل راهی شهر کاشمر شد. پس از پایان تحصیلات متوسطه و اخذ مدرک دیپلم وارد دانشسرای مقدماتی قوچان گردید.

پس از پایان دوره دانشسرا بعنوان نیروی سپاه دانش به استخدام آموزش و پرورش در آمد و در کسوت معلمی گام در مسیر تربیت آینده‌سازان ایران گذاشت.

با اوج‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی به جمع معلمان اعتصابگر پیوست و به فعالیت‌های سیاسی انقلابی همچون پخش اعلامیه و تکثیر نوارهای حضرت امام خمینی (ره) پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد جهادسازندگی کاشمر شد. با شایستگی‌هایی که از خود نشان داد عهده‌دار مسئولیت‌های مختلفی شد.

وی ابتدا مسئول کمیته کشاورزی بود و بعد از مدتی به‌عنوان مدیر جهاد سازندگی سرخس انتخاب شد. در سال ۱۳۶۱ به شهرستان بجنورد عزیمت کرد و بعنوان عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی بجنورد به خدمت خود ادامه داد.

سید علیرضا قوام بارها به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام ۱۹ دی ۱۳۶۵ در حالی که جانشینی گردان غواص نوح، جمعی تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌السلام بر عهده داشت در عملیات کربلای ۵ در منطقه ام‌الرصاص بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار