مدیر پژوهش، ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

هدف کنگره سراسری شعر انتقال مفاهیم فرهنگی دفاع مقدس به نسل جوان است

سرگرد «پرویزی» گفت: هدف از برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، انتقال مفاهیم و آموزه‌های فرهنگی دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان با زبان شعر است تا نسل جوان با این رشادت‌ها و فداکاری‌های آشنا شوند.
کد خبر: ۶۰۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ - 08July 2023

هدف کنگره سراسری شعر انتقال مفاهیم فرهنگی دفاع مقدس به نسل جوان استسرگرد «معین پرویزی» مدیر پژوهش، ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس که با همت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار می‌شود خبر داد و اظهار داشت: با همت حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان فراخوان بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برگزار می شود.

وی به موضوعات این کنگره اشاره کرد و افزود: بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس در بخش‌های شهدای مدافع امنیت، جنگ نرم، کودک و نوجوان، نقش زنان، مضامین عاشورایی، شهدای روحانی، دانشجو و دانش‌آموز، طنز و ولایت‌محوری و جهاد تبیین برگزار می‌شود.

پرویزی یا بیان اینکه فراخوان بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس هر سال برگزار در سطح کشوری و استانی برگزار می‌شود، گفت: این کنگره در بخش استانی برگزار شده و پس از داوری آثار نفرات برگزیده بخش استانی به مرحله کشوری راه خواهد یافت.

مدیر پژوهش، ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان به اهداف این کنگره اشاره کرد و یادآور شد: نسل جوان رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس را ندیدند بنابراین هدف از برگزاری چنین فراخوان‌های انتقال مفاهیم و آموزه‌های فرهنگی دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان با زبان شعر است تا نسل جوان با این رشادت‌ها و فداکاری‌های آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار