مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

فراخوان شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه منتشر شد

«دریایی» از برگزاری شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در این شهرستان قروه خبر داد و گفت: شعرای و هنرمندان سراسر کشور تا 18 مردادماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
کد خبر: ۵۹۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ - 10June 2023

فراخوان شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه منتشر شدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «علی‌اصغر دریایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در این شهرستان قروه خبر داد و اظهار داشت: شعرای و هنرمندان سراسر کشور تا 18 مرداد فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا، صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هر چه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف از اهداف برگزاری شانزدهمین کنگره «شعر عاشورایی قروه» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند سروده‌های عاشورایی خود را در تمام موضوعات مربوط به نهضت عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، افزود: ارسال آثار در تمام سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است.

وی درباره شرایط پذیرش آثار توضیح داد: آثار ارسالی نبایددر جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلاً چاپ شده باشند و از هر شرکت‌کننده حداکثر سه قطعه شعر پذیرفته می‌شود.

دریایی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی از طریق اپلیکیشن کنگره دریافت و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و یا کانال اخبار فرهنگی ـ هنری قروه در پیام‌رسان ایتا eitaa.com/farhanghonarghorveh این اپلیکیشن را دانلود کنند.

مدیرکل ارشاد استان کردستان با اشاره به اینکه اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» به صورت حضوری برگزار و حضور افراد برگزیده در مراسم الزامی خواهد بود، عنوان کرد: این دوره از کنگره در دو بخش اصلی شعر عاشورایی و بخش ویژه با موضوعات ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و به سه زبان کردی، ترکی و فارسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها