مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

کردستان خاستگاه مراسم‌های دف نوازی و مولودی خوانی است

«دریایی» گفت: استان کردستان از دیرباز در ایام ماه مبارک مولود(ربیع الاول) و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) خاستگاه مراسم‌های دف نوازی و مولودی خوانی در سراسر استان به ویژه منازل، مساجد و تکایا بوده است.
کد خبر: ۶۱۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ - 21September 2023

کردستان خاستگاه مراسم‌های دف نوازی و مولودی خوانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علی اصغر دریایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته وحدت، جشن بزرگ میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) در میدان اصلی شهر سنندج برگزار می شود. 

وی افزود: در این مراسم‌های سراسر معنوی علاوه بر دف نوازی و مولودی خوانی و مداحی، مردم به صورت خودجوش اقدام به پخش شیرینی و شربت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: با همراهی و همکاری گروه‌های مولودی خوان و دف نوازی سطح استان جشن بزرگی در میدان اصلی شهر سنندج در اولین روز هفته وحدت ۱۲ ربیع الأول با حضور خواننده نامدار موسیقی عرفانی پیام عزیزی برگزار می شود.

وی اشاره به وحدت راهبردی در استان کردستان به ویژه شهر سنندج پایتخت دف ایران گفت: این برنامه می تواند سرآغاز شیوه و رویه ای در گرامیداشت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در شهر سنندج باشد و در سال‌های آتی مردم شهر سنندج را به عنوان شهری برای آغاز جشن‌های مولودی خوانی و دف نوازی بشناسند و در آن شرکت کنند.

دریایی تصریح کرد: با برگزاری این جشن بزرگ، عظمت کردستان در ۱۲ ربیع الاول به عنوان مرکز مولودی خوانی و دف نوازی سراسر کشور و جامعه اهل سنت ایران مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: استان کردستان از دیرباز در ایام ماه مبارک مولود(ربیع الاول) و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) خاستگاه مراسم‌های دف نوازی و مولودی خوانی در سراسر استان به ویژه منازل، مساجد و تکایا بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار