مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی - عاشورایی از اهداف کنگره شعر عاشورایی است

«دریایی» گفت: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی - عاشورایی و ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن از اهداف برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی است.
کد خبر: ۵۹۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ - 07June 2023

اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی- عاشورایی از اهداف کنگره شعر عاشورایی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علی اصغر دریایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز در مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی که در مسجد جامع قروه برگزار شد، اظهار داشت: مراسم اختتامیه این کنگره ۲۶ مرداد امسال به میزبانی قروه برگزار می‌شود.

وی آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین‌ (ع)، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی- عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هر چه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف را از اهداف برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی برشمرد.

دریایی با بیان اینکه این کنگره دارای ۲ بخش اصلی و ویژه است، افزود: بخش اصلی شعر (شعر عاشورایی) و بخش ویژه شعر در قالب ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای کردستان، سردار شهید سلیمانی و شهدای امنیت به سه زبان فارسی، کردی و ترکی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: علاقمندان تا ۱۸ مرداد فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه کنگره واقع در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه ارسال کنند.

دریای گفت: با تمهیدات انجام گرفته، برای اولین بار اشعار رسیده به دبیرخانه را در قالب کتاب و مجموعه فاخر جمع آوری و در اختیار شعرا قرار می گیرد.

انتهای پیام/ شیما صادقی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار