رییس حوزه فرماندهی و بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص):

دفاع مقدس، جنگ حق علیه باطل بود+ فیلم

سردار «اسدی» با بیان اینکه دفاع مقدس، جنگ حق علیه باطل بود، گفت: نسل جوان باید بداند در دفاع مقدس رزمندگان از حق مشروع هر انسان در دفاع بهره گرفتند و در برابر تهاجم یک دشمن اشغالگر جنگیدند.
کد خبر: ۶۰۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۲ - 09July 2023

سردار سرتیپ «محمد جعفر اسدی» رییس حوزه فرماندهی و بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز، با اشاره به جنایت ارتش بعث عراق، اظهار داشت: جنایات ارتش بعث عراق باید در تاریخ ثبت شود و نسل جوان باید از آن آگاه شود.

وی با بیان اینکه اگر ما تاریخ دفاع مقدس را روایت نکنیم، دشمنان تاریخ جنگ را وارونه و تحریف شده روایت خواهند کرد، افزود: دفاع مقدس جنگی جهانی بود که با دو جنگ جهانی تفاوت داشت.

سردار اسدی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس حدود چهل کشور علیه ایران اسلامی، صدام جنایتکار و رژیم بعث عراق را حمایت می‌کردند، تصریح کرد: دفاع مقدس از نظر گسترده حمایت از رژیم جنایتکار بعث عراق یک جهانی بود، اما از نظر ماهیت با دو جنگ جهانی تفاوت داشت چرا که در دو جنگ جهانی، جبهه باطل در دو سوی میدان می‌جنگیدند، اما در دفاع مقدس جبهه حق در برابر رژیم باطل و اهریمنی بعث عراق می‌جنگید.

رییس حوزه فرماندهی و بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با بیان اینکه امداد‌های الهی در بسیاری از عملیات‌ها، یاور رزمندگان ایران اسلامی بود، عنوان کرد: از نظر منطق نظامی و مقایسه تجهیزات، امکانات مالی، تدارکاتی و نظامی به هیچ عنوان رزمندگان ایران اسلامی شانسی در برابر ارتش اشغالگر عراق نداشتند، اما ایمان قوی، جانفشانی و ایثار آن‌ها که ناشی از تقوا و آموزه‌های الهی و اسلامی بود باعث پیروزی در برابر دشمن بعثی و بیرون راندن آن‌ها از کشور شد و حماسه دفاع مقدس را در تاریخ جاودانه کرد.

وی با اشاره به اهمیت تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دانشجویان و نسل جوان باید با جانفشانی‌هایی که برای پاسداری از ایران اسلامی صورت گرفته آشنا شوند و بدانند که برای حفظ هر وجب از خاک ایران اسلامی ده‌ها شهید سرافراز تقدیم شده است.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار