مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۱۹/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: حضور پررنگ دانش‌بنیان‌ها در صنایع راهبردی کشور/ ایران در خنثی‌سازی تحریم‌ها سهامدار بزرگ پالایشگاه‌های ونزوئلا می‌شود

سنگدوینی گفت: ما هم دانش‌ فنی و هم سرمایه‌گذار لازم را برای تجهیز و به‌روزرسانی پالایشگاه‌های ونزوئلا داریم، تا از این طریق بتوانیم سهامدار بزرگ پالایشگاه‌های این کشور در فروش نفت به کشورهای حوزه آمریکای لاتین باشیم.
کد خبر: ۶۰۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۱ - 12July 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: حضور پر رنگ دانش‌بنیان‌ها در صنایع راهبردی کشور/ ایران در راستای صنایع راهبردی کشور سهام‌دار بزرگ پالایشگاه‌های ونزوئلا می‌شود.«رمضانعلی سنگدوینی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر دانش‌بنیان شدن صنایع راهبردی کشور و خنثی‌سازی تحریم‌های غیر قانونی آمریکا اظهار داشت: صنعت نفت کشور در بین دیگر صنایع در حوزه دانش‌بنیان‌ها پیشرو است، البته انتظار ما هم همین بوده، صنایع نفت باید در همه عرصه‌های دانش‌بنیان در لبه علم دنیا قرار داشته باشد.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین منابعی که در ایجاد زیرساخت باید کمک کند، قطعاً گروه صنعت نفت است، آماری بالغ بر 60 الی 65 درصد بودجه سالانه کشور را صنعت نفت تأمین می‌کند، این رقم در حالی است که درآمدهای کشور در دو الی سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت نفت کشور یکی از وزین‌ترین نیروهای انسانی متخصص کشور را دارد، در چنین شرایطی دانش‌بنیان‌های فعال در حوزه نفت می‌توانند در تولید، تعمیر و به‌روزرسانی تجهیزات راهبردی صنعت نفت کمک شایانی داشته باشند.

وی افزود: بنده اطلاعات دقیقی در دسترس دارم که صنعت نفت کشور به جد درصدد است تا دانش‌بنیان‌ها را جذب خود کند و از ظرفیت داخلی برای پیشبرد اهداف خود بهره ببرد، ضمن اینکه در حال حاضر هم بالغ بر 70 الی 80 درصد اقلام مورد نیاز صنعت نفت را در بخش صنایع راهبردی دانش‌بنیان‌های داخلی تأمین می‌کند.

سنگدوینی در مورد پالایشگاه‌های فراسرزمینی جمهوری اسلامی ایران با هدف خنثی‌سازی تحریم‌های غیر قانونی آمریکا تأکید کرد: سیاست خارجی کشور به خوبی در مسیر دیپلماسی اقتصادی و به ویژه دیپلماسی حوزه انرژی فعال است، زیرا احیا و گسترش روابط با کشورهای همسایه و کشورهایی مانند ونزوئلا و حوزه آمریکای لاتین به خوبی محقق شده است، خصوصاً  کشورهای حوزه آمریکای لاتین که سرمایه‌های نفتی خوبی دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما هم دانش‌ فنی و هم سرمایه‌گذار لازم را برای تجهیز و به‌روزرسانی پالایشگاه‌های ونزوئلا داریم، تا از این طریق بتوانیم سهامدار بزرگ پالایشگاه‌های این کشور در فروش نفت به کشورهای حوزه آمریکای لاتین باشیم، علاوه بر همه این موضوعات متخصصان می‌توانند با ساخت پالایشگاه در ونزوئلا برای ایران و این کشور ایجاد ظرفیت کنند.

وی افزود: تأمین نیازمندی‌های حوزه انرژی کشورهای آمریکای لاتین یکی از اهداف جذاب و پر منفعت حوزه دیپلماسی انرژی است، معتقدم فرصت بسیار خوبی ایجاد شده است که باید نهایت بهره را از آن ببریم، زیرا اعتقاد ما بر این است که صنعت نفت کشور از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار