مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۱۵/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

عضو کمیسیون انرژی مجلس: صادرات خدمات فنی به آمریکای لاتین، رویکرد ایران در خنثی‌سازی تحریم‌ها/ فضای تعامل اقتصادی با همسایگان باز شده است

شریعتی نیاسر با تأکید بر اینکه فضای تعاملات ایران با کشورهای مختلف ازجمله آمریکای لاتین باز شده است، گفت: اشکالات و کمبودهای گذشته، نظیر احیای روابط با ترکمنستان و انعقاد قرارداد جدید در حوزه انرژی با این کشور جبران شده است.
کد خبر: ۶۰۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 04July 2023

عضو کمیسیون انرژی مجلس: صادرات خدمات فنی و مهندسی به آمریکای لاتین رویکرد ایران در خنثی‌سازی تحریم‌ها/ فضای تعامل اقتصادی با همسایگان باز شده است«مالک شریعتی نیاسر» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم توجه ویژه دولت در خنثی‌سازی تحریم‌های نفتی، اظهار داشت: رویکرد دولت در دیپلماسی و به طور خاص در دیپلماسی انرژی رویکرد بسیار صحیح و متنوعی است، زیرا دولت برای شکوفایی تمام ظرفیت‌های کشور، توان خود را بر چند کشور غربی متمرکز نکرده است.

شریعتی نیاسر با تأکید بر اینکه فضای تعاملات ایران با کشورهای مختلف اعم از همسایگان و کشورهایی نظیر آمریکای لاتین باز شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته به ویژه در حوزه انرژی دو رویکرد را دنبال می‌کند، رویکرد اول این است که اشکالات و کمبودهای گذشته، نظیر احیای روابط با ترکمنستان و انعقاد قرارداد جدید در حوزه انرژی با این کشور جبران شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این دولت روابط  کشورمان در حوزه گاز با پاکستان هم احیا شود، گفت: همچنین در رویکرد دوم، در فرامنطقه هم موضوع صدور خدمات فنی مهندسی و دانش فنی به کشورهایی نظیر ونزوئلا در حال پیگیری است، خوشبختانه تاکنون قراردادهای بسیار خوبی با کشورهای آمریکای لاتین منعقد کرده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توانمندی دانشمندان، صنعتگران و متخصصان ایرانی در حوزه انرژی به ویژه در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی بازوی توانمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین است، این نوع روابط اقتصادی و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین باعث می‌شود روابط سیاسی هم توسعه پیدا کند.

شریعتی بیان داشت: منافع متقابل و متوازنی در صادرات خدمات فنی مهندسی به کشورهایی مانند ونزوئلا ایجاد می‌شود، امیدواریم سطح روابط با این کشورها در آینده گسترش پیدا کند، البته تاکنون هم گسترش چند برابری روابط با این کشورها را داشته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمار و اخبار رسانه‌هایی مانند «رویترز» درخصوص فروش نفت ایران صحت دارد؟ گفت: مجلس شورای اسلامی به آمار و ارقام داخلی استناد می‌کند، به یاری خدا از سال گذشته تا به امروز آمار‌ها بیانگر رشد فروش نفت ایران است و هم اکنون طبق آخرین آمار به ۱/۵ میلیون بشکه صادرات در روز رسیده‌ایم.

به گزارش دفاع‌پرس، پیش از این رویترز در مقاله‌ای تحلیلی درخصوص تحریم‌های نفتی آمریکا مدعی شد که این تحریم‌ها کارایی خود را از دست داده‌اند و ایران امروز توانسته است ۱/۶ میلیون بشکه در روز صادرات نفت داشته باشد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار