حقوق بشر آمریکایی/ مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۱۳/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: حقوق بشر ابزاری در دست کشورهای غربی و آمریکا است/ اعلاتر از نگاه اسلام به حقوق بشر وجود ندارد

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه اعلاء تر از نگاه اسلام به موضوع بشر و حقوق بشر وجود ندارد، گفت: حقوق بشر امروز ابزاری در دست کشورهای غربی و آمریکا برای رسیدن به مقاصد خود است.
کد خبر: ۵۹۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۸ - 29June 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: حقوق بشر یکی از مصادیق نظم‌دهی غرب به تنظیم مناسبت جهان است/ اعلاء‌تر از نگاه اسلام به حقوق بشر وجود ندارد«محمود عباس‌زاده مشکینی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای مبنی بر افشای جنایات ضد بشری ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: هر ملتی حقوق بشر را از منظر و از پایگاه اعتقادات ایدئولوژیک خود تفسیر می‌کند که برای تحقق آن حسب شرایط تلاش‌هایی هم می‌کند.

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که اعلاء تر از نگاه اسلام به بشر و حقوق بشر وجود ندارد و سعادت انسان را بیش از اسلام هیچ مکتب دیگری نمی‌تواند تأمین کند، زیرا برای تحقق این اعتقادات تلاش‌های زیادی کرده ایم و جوانانمان در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت این است که در میدان عمل تلاش برای رسیدن به این فضائل همراه با قدرت تعریف می‌شود، یعنی کسی که قدرت بیشتری دارد سعی می‌کند در تنظیم مناسبات حاکم بر جهان قدرت منافع و قرائت خود از حقوق بشر را بیشتر حاکم کند.

وی افزود: غرب امروزی هم با توجه به اینکه خود را هژمون جهان می‌داند و توانسته است کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین را طی چند صد سال گذشته چپاول کند، طبیعتاً از فرصت بهتری برای توسعه صنایع خود برخوردار بوده است، بنابراین بعد از جنگ جهانی دوم در تنظیم مناسبات و نوع روابط دولت‌ها مطلوب مدنظر خود را حاکم کرده است.

عباس‌زاده مشکینی تأکید کرد: یکی از مصدایق نظم‌دهی غرب به نوع مناسبات جهان موضوع حقوق بشر است که تواسته‌اند خود را در جایگاه مدعی حقوق بشر قرار دهند. ما اگر بخواهیم این مناسبات را تغییر دهیم باید قدرت خود را افزایش دهیم تا بتوانیم مناسبات جهان را تغییر دهیم و ثانیاً غرب را از جایگاه مدعی حقوق بشر خارج کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر میزان که قدرت کشور افزایش پیدا کند در پیشبرد مولفه‌های ایدئولوژیک خود و تنظیم مناسبت موفق‌تر عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها