زنگ خطر سازمان ملل در سودان به صدا درآمد

منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که آنچه در سودان رخ می‌دهد، فاجعه انسانی است و باید هر چه سریعتر متوقف شود.
کد خبر: ۶۰۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ - 10July 2023

زنگ خطر سازمان ملل در سودان به صدا درآمدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که آنچه در سودان رخ می‌دهد، فاجعه انسانی به شمار می‌آید و باید هر چه سریعتر متوقف شود.

از سوی دیگر، وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مخالف ریاست جلسات ایگاد از سوی کنیا، به سبب عدم بی طرفی رئیس جمهور کنیا در بحران سودان هستیم.

در این بیانیه آمده است: هیئت ما همچنان در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی به سر می‌برد.

تمدید بسته شدن حریم هوایی تا ۳۱ جولای

از سوی دیگر فرودگاه بین المللی خارطوم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان هوانوردی غیرنظامی سودان بسته شدن حریم هوایی این کشور را تا ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد آینده) تمدید و پرواز‌های کمک‌های بشردوستانه و تخلیه اتباع خارجی پس از کسب مجوز را مستثنی کرد.

حریم هوایی سودان پس از درگیری مسلحانه میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع به روی سفر‌های هوایی بسته شد.

مصر میزبان نشست همسایگان سودان

خبر دیگر اینکه در بحبوحه ادامه درگیری‌ها در سودان، ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: مصر پنج شنبه ۱۳ جولای میزبان نشست سران همسایگان سودان با هدف بررسی راه‌های پایان دادن به درگیری‌هایی است که از ۱۵ آوریل در این کشور ادامه دارد.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای تأکید کرد: این کنفرانس منعکس کننده تلاش برای ایجاد دیدگاه مشترکی برای کشور‌های همسایه سودان و برداشتن گام‌هایی برای حل بحران و حفظ جان شهروندان آن است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار