در نشست ستاد یادواره شهدای منطقه رضاشهر مشهد مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: برگزاری یادواره‌های شهدا موجب تقویت ایمان و امیدبخشی به جامعه می‌شود

سردار «یوسفعلی‌زاده» با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه دشمن در تقابل با جمهوری اسلامی، ایمان و امید را هدف قرار داده است، گفت: اگر جامعه‌ای فاقد ایمان و امید باشد نظام سلطه به راحتی بر آن تسلط پیدا می‌کند؛ بر همین اساس اقدامات ویژه‌ای که در راستای تکریم و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا، رزمندگان و ایثارگران بعنوان نام‌آوران، قهرمانان و حماسه‌سازان دفاع مقدس صورت می‌گیرد به منظور تقویت ایمان مردم و امیدبخشی به جامعه است.
کد خبر: ۶۰۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ - 15July 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: برگزاری یادواره‌های شهدا موجب تقویت ایمان و امیدبخشی به جامعه می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و اعضای ستاد یادواره ۱۰۴ شهید منطقه رضاشهر مشهد امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در راستای جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است؛ بر همین اساس تلاش‌هایی که پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار در جهت برگزاری این یادواره‌ها انجام می‌دهند در تداوم مجاهدت‌ها، دفاع و حضور در میدان امت حزب‌الله و نیروهای مسلح در دوران پر افتخار و جاوید دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه دشمن در تقابل با جمهوری اسلامی، ایمان و امید را هدف قرار داده است، افزود: اگر جامعه‌ای از دین برگردد و به آینده امید نداشته باشد نظام سلطه به راحتی بر آن تسلط پیدا می‌کند و مردم آن جامعه مجری سیاست‌ها و راهبردهای دشمن می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: اقدامات ویژه‌ای که در راستای تکریم و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و ایثارگران بعنوان نام‌آوران، قهرمانان و حماسه‌سازان دفاع مقدس صورت می‌گیرد به منظور تقویت ایمان مردم و امیدبخشی به جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مرکز ثقل یادواره‌های شهدا در استان، سپاه امام رضا (ع)، نواحی تابعه و دبیرخانه کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است، تصریح کرد: به منظور گرامیداشت یاد و نام شهیدان و حماسه‌سازان دفاع مقدس انگیزه‌ها و همت‌ها وجود دارد و اقدامات مؤثری در جای‌جای استان در حال انجام است و تلاش‌ها در این حوزه جریان دارد.

یوسفعلی‌زاده گفت: در برگزاری یادواره منطقه رضاشهر از ظرفیت بسیج استفاده شود چراکه بسیج ساختار عملیاتی یادواره‌های شهداست و باید در این حرکت مهم نقش‌آفرینی کند.

وی تأکید کرد: این یادواره نباید به یک برنامه محدود شود بلکه باید با انجام مجموع اقداماتی از جمله حضور در مدارس و روایتگری، بیان خاطرات در مساجد منطقه رضاشهر، برپایی نمایشگاه و تولید محتوا و انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به معرفی شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بستر زمان اهتمام شود تا یاد و نام شهدا و همچنین حماسه‌آفرینان دفاع مقدس همواره در ساحت جامعه زنده بماند.

این مسئول آمادگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در برگزاری یادواره شهدای منطقه رضاشهر مشهد در حوزه انعکاس اخبار و هماهنگی جهت پوشش این برنامه اعلام کرد.

در ابتدای این نشست «فریدون حسین‌زاده» رئیس ستاد یادواره شهدای منطقه رضاشهر در خصوص اهداف و راهبردهای این یادواره و همچنین اقداماتی که به منظور برگزاری این یادواره انجام گرفته مطالبی بیان کرد.

در ادامه اعضای ستاد این یادواره نقطه نظرات و پیشنهادت خود را به منظور هرچه بهتر برگزار شدن یادواره شهدای منطقه رضاشهر بیان کردند.

همچنین «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ظرفیت‌های موجود جهت برگزاری یادواره‌ شهدای منطقه رضاشهر را برشماری کرد.

بر اساس این گزارش یادواره ۱۰۴ شهید منطقه رضاشهر مشهد با محوریت مسجد المهدی (عج) قرار است در هفته دفاع مقدس برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها