یادداشت/ پوریا کریم‌پور

درس پشیمان‌کننده امت اسلامی به هتاکان مقدسات دینی

به دنبال هتک حرمت بزرگ‌ترین کتاب آسمانی خلقت، بایستی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با غیرت دینی خود هرچه سریع‌تر سفیر سوئد را از ایران اخراج کند و سفیر ایران در این کشور را بازگرداند و تمام ارتباطات دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کند.
کد خبر: ۶۰۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۱ - 23July 2023

درس پیشمان‌ کننده امت اسلامی به هتاکانگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_پوریا کریم‌پور؛ دیروز «شارلی ابدو»، امروز فرد صهیونیست جسور سوئدی و فردا هم نامشخص.

بنظر می‌رسد، قاطعیت مسلمانان در پاسخ به جسارت‌های صهیونیست‌ها در هتک حرمت بزرگ‌ترین کتاب آسمانی خلقت به قدری پشیمان کننده نبوده است که موجب عدم تکرار این گناه و مجازات نابخشودنی شود.

هنوز اذهان مردم مسلمان از اهانت‌های نشریه‌نما شارلی ابدو در توهین به قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و مرجعیت دینی شیعیان مکدر بود که در یک اقدام جسورانه با حمایت دولت سوئد، صهیونیست‌هایی در این کشور اقدام به آتش زدن قرآن کریم کردند، این مصداق توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان است که باید بدون هیچ‌گونه مماشاتی با قاطعیت تمام درس عبرتی به دولت سوئد و همه هتاکان به مقدسات اسلامی داده شود.

«آزادی بیان» کلیدواژه اصلی سردمداران دولت‌های غربی در پاسخ مسلمانان و دولت‌های اسلامی است، آزادی بیانی که دایره شمولش فقط مقدسات مسلمانان و قرآن کریم را دربرمی‌گیرد، و مبادا در هنگان سوال پرسیدن از واقعه دروغین «هولوکاست» فردی دم از آزادی بیان بزند، چراکه وارد حیطه ممنوعه صهیونیست‌ها شده است، غلامان اروپایی و آمریکایی صهیونیست‌ها در راستای خوش خدمتی به اربابان خود هیچ خط قرمزی برخورد قضایی و پلیسی با کسانی که کوچک‌ترین تردیدی نسبت به هولوکاست دارند، قائل نیستند.

در بسیاری از کشورهای اروپایی حتی سوال پرسیدن در خصوص هولوکاست جرم‌انگاری شده است و فردی که ابهام یا سوالی دارد با حکم قضایی بازداشت می‌شود، این شگفتی استاندارد دوگانه غرب در موضوع آزادی بیان است، آیا اساساً آزادی بیان افراد را مجاز به توهین و اهانت به مقدسات پیروان ادیان و مذاهب گوناگون می‌کند؟

اساساً آزادی بیان از منظر سیاستمداران غربی چه دایره شمولی دارد؟ وقایع اخیر فقط مقدسات اسلامی، پیامبر اسلام (ص)، قرآن کریم و اماکن مقدس مذهبی را تقویت می‌کند، شارلی ابدو و قرآن سوزی در سوئد اتمام حجتی بود برای همه مسلمانان تا با مماشات نسبت به هتاکان برخورد نکنند.

انتظار داریم که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با غیرت دینی خود هرچه سریع‌تر سفیر سوئد را از ایران اخراج کند و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور را بازگرداند و تمام ارتباطات دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کند، همچنین مسلمانان سراسر دنیا اقدام به راه‌اندازی پویش‌هایی برای تحریم‌ همه کالاهای سوئدی کنند تا درس عبرت خوبی برای دولت سوئد باشد.

البته نباید از ماجرای سلمان رشدی و حکم امام خمینی نیز غافل شویم، اگر ما امروز همان برخورد قاطعی که حضرت امام خمینی با سلمان رشدی داشتند تکرار می‌کردیم کار به جایی نمی رسید که افرادی به خود اجازه سوزاندن قرآن بدهند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار