وزرای خارجه ایران و کویت اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کویتی ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، بر اتخاذ موضع قاطع کشور‌های اسلامی در محکومیت و پیشگیری از این اقدامات تأکید کرد.
کد خبر: ۶۰۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ - 23July 2023

وزرای خارجه ایران و کویت اهانت به قرآن کریم را محکوم کردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه امشب (یکشنبه) اول مرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «سالم عبد الله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم در کشور‌های سوئد و دانمارک، بر اتخاذ موضع قاطع کشور‌های اسلامی در محکومیت و پیشگیری از این اقدامات تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تقدیر از مواضع دولت کویت در محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، خواستار برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی و ارسال پیام قوی برای محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلامی شد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و کویت، اظهار داشت: ما معتقدیم در سایه همکاری کشور‌های منطقه می‌توانیم بدون حضور بیگانگان، منطقه‌ای دارای صلح، ثبات و پیشرفت داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، اظهار داشت: دولت کویت هرگونه اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی را قویا محکوم می‌کند.

طرفین در این تماس برخی مباحث دوجانبه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار