دبیرکل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی:

دوره‌های آموزشی جانبازان شیمیایی باعث رضایت و افزایش امید به زندگی می‌شود

دبیرکل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی با اشاره به برگزاری دوره پایش سلامت جانبازان شیمیایی گفت: دوره‌های آموزشی جانبازان شیمیایی باعث رضایت و افزایش امید به زندگی می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ - 26July 2023

دوره‌های آموزشی جانبازان شیمیایی باعث رضایت و افزایش امید به زندگی می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید کمال لوح موسوی» دبیرکل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی در همایش سه روزه آموزش و پایش سلامت جانبازان شیمیایی استان تهران از جانبازانی که با وجود گرمای هوا و مشکلات تنفسی در اولین همایشی که به مدت سه روز به منظور پایش سلامت و بررسی مشکلات این عزیزان برگزار شده شرکت کردند، تشکر کرد.

دبیرکل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی در این مراسم اظهار داشت: کلاس‌های ارائه شده در این برنامه بسیار خوب بود، طبق آمار‌های رسمی بیش از ۵ هزار نفر از ۶۸ هزار جانباز شیمیایی در استان تهران ساکن هستند که بیش از ۶۰۰ نفر از آنان در وضعیت بیماری شدید قرار دارند، بنابراین در گام نخست ۱۵۰ نفر از این جمعیت در این دوره از آموزش‌ها دعوت شده و حضور یافتند.

لوح موسوی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور جانبازان شیمیایی شدید و متوسط در این سطح گرد هم آمده و آموزش‌هایی به صورت سراسری برای این عزیزان اجرا شد، تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده باعث کاهش هزینه‌های دارو و درمان و افزایش امید به زندگی است و برای این برنامه تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله به امضا رسید و قرار است با حمایت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اتفاقات خوشایندی در این رابطه شکل گیرد.

دبیر کل جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی تأکید کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوا، ضرورت آموزش‌های استفاده از داروها، به مصدومان شیمیایی بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت جانبازان شیمیایی تاکنون ۴ دوره از این آموزش‌ها را در شهر‌های رامسر، ساری، رشت و اصفهان برگزار کرده است، تأکید کرد: با برگزاری این دوره در تهران ضمن حذف اسکان، شاهد بهره‌وری بیشتری هستیم و از این رو مقرر شد همسران این مصدومان نیز به عنوان پرستاران آنان در این مراسم حضور داشته باشند تا از آموزش‌های لازم بهره گیرند.

این جانباز شیمیایی با اشاره به اینکه مقرر شده تا این دوره‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، کرمان و فارس نیز برگزار شود، تأکید کرد: امروز جانبازان به علت کهولت سن و تشدید ضایعات، بیش از گذشته نیاز به توان‌بخشی دارند، بنابراین ما نیز در درجه اول قرار است برای ۷۰۰ نفر از جانبازان سطح شدید این دوره را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث حوزه سلامت نیز نیازمند شبکه سلامت هستیم، اظهار کرد: در کشور حدود ۷۰ هزار نفر مصدوم شیمیایی داریم و قرار است این دوره با انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شود.

دبیرکل انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی با بیان اینکه در حوزه بین‌الملل به عنوان نماینده جامعه مدنی ایران می‌توانیم بسیار تأثیرگذار باشیم، تصریح کرد: در این راستا ما به عنوان جمعیت ملی جانبازان شیمیایی فعالیت‌هایی را در حوزه سلامت، فرهنگ و حقوقی انجام داده و در حال حاضر در استان‌های مختلف برای جانبازان شیمیایی و همسرانشان دوره‌های آموزش سلامت برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها