مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۲۹/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس: راه‌های فرار مالیاتی توسط ذیربطان مسدود نشده است/ پایه‌های مالیاتی منطبق با واقعیات جامعه نیست

علیرضابیگی گفت: راه‌های فرار مالیاتی که بسیار تنوع زیادی هم دارد، توسط ذیربطان مسدود نشده است.
کد خبر: ۶۰۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۶ - 17August 2023

راه‌های فرار مالیاتی توسط ذی‌ربطان مسدود نشده است/ پایه‌های مالیاتی منطبق با واقعیات جامعه نیست//////// اتونشر ایام مرخصی«احمد علیرضابیگی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص مالیات و لزوم جلوگیری از فرار مالیاتی اظهار داشت: اینکه ما مالیات را بر مبنای زیرساخت‌های اطلاعاتی که به آن دسترسی داریم، دریافت کنیم، یک اصل پسندیده عقلانی در همه کشورهای دنیاست.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: مشکل این است که ما سامانه جامع اطلاعاتی خود را که باید بتواند مورد استفاده سازمان امور مالیاتی کشور قرار بگیرد را به خوبی نتوانسته‌ایم طراحی و اجرا کنیم. ما بخشی از این نارسایی را در موضوع مالیات بر خانه‌های خالی می‌توانیم ببینیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتاً اعمال عدالت در زمینه مالیات به نحوی که بتوان از آن امورات کشور را اداره کرد از ضروریات کشورمان محسوب می‌شود، اما در عین حال نیازمند درک درست شرایط اقتصادی کشور نیز هستیم.

وی افزود: متأسفانه در موضوعات مختلف پایه‌های مالیاتی که تعریف شده است با واقعیات جامعه همخوانی ندارد، در نتیجه شاهد نارضایتی بین اصناف کشور هستیم، البته نباید فراموش کنیم که راه‌های فرار مالیاتی که بسیار تنوع زیادی هم دارد، توسط ذیربطان مسدود نشده است.

علیرضابیگی تأکید کرد: ما در حال حاضر در فرودگاه سلام هواپیماهای شخصی بسیار زیادی داریم، اما چند نفر از دارندگان این هواپیماهای شخصی مالیات استحقاقی خود را پرداخت می‌کنند؟ در این وضعیت مشکل اصلی ما نبود نظام جامع و در دسترس سازمان امور مالیاتی است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها