حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: تبلیغ باید علمی شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نشستی با جمعی از طلاب فعال در فضای مجازی، گفت: مهم‌تر از ساختار، بودجه، جذب و حتی تأسیس رشته، علمی کردن عرصه تبلیغ است.
کد خبر: ۶۰۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ - 07August 2023

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: تبلیغ باید علمی شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در نشستی با جمعی از طلاب فعال در فضای مجازی با عنوان قرارگاه شهید آرمان اظهار داشت: خدا را شاکریم که چنین لشکر رسانه‌ای توانمندی برای تبلیغ دین شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ویژگی‌جمع شما این است که طلاب فعال و دغدغه‌مند هستید، افزود: در فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مبلغان، اولویت تبلیغ و منزلت آن مورد توجه قرار گرفت. این غفلت تاریخی که با آن مواجه هستیم را رهبر معظم انقلاب متذکر شدند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه چه کنیم که تبلیغ اولویت پیدا کند و در جامعه موثر باشد، تصریح کرد: شاید از بین همه اتفاقاتی که باید بیفتد، علمی کردن تبلیغ اولویت داشته باشد. نگاه علمی به این عرصه نقطه‌ای است که باید روی آن تمرکز کنیم؛ چرا که کمبود جدی در این زمینه داریم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر شناخت مخاطب، ابزار، عرصه‌ها و عوامل انتقال پیام به درستی عرضه شود و کار اجتهادی قوی در این زمینه صورت گیرد، به یک‌مجموعه ارزشمندی مجهز می‌شویم که ما را در این مسیر یاری می‌کند. موضوعاتی که در زمینه فعالیت در فضای مجازی و تبلیغ در دسترس است، از منابع غربی نشأت گرفته که با علوم اسلامی فاصله دارد. بر همین اساس، مهم‌تر از ساختار، بودجه، جذب و حتی تأسیس رشته، علمی کردن عرصه تبلیغ است.

رئیس شورای سیاستگذار ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در گذشته افراد مجتهد در امور تبلیغ فعالیت داشتند که جایگاه آن محفوظ است، گفت: هرچه کار علمی قوی‌تری در عرصه تبلیغ داشته باشیم، روند توسعه و‌اثرگذاری آن بهتر خواهد بود. در این راستا، شما طلاب فعال در فضای مجازی می‌توانید کمک بزرگی کنید.

وی با اشاره به اینکه ما در بخش تبلیغ امور دینی فقر قابل توجهی داریم، ادامه داد: این عرصه اگر علمی نشود، به تحقق اولویت‌های اصلی نخواهیم رسید. ما برای قوام و دوام و البته آینده‌سازی در حوزه تبلیغ امور دینی، باید به سمت علمی کردن آن پیش برویم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه سازماندهی و داشتن شبکه در بین مومنان فرمان صریح خداوند است، افزود: ما در عرصه فعالیت در امور دینی در فضای مجازی و تبلیغ دین قدم‌های مقدماتی را برداشته‌ایم که همین قدم‌ها بشارتی برای پیشرفت است. ظرفیت نماز جمعه هم بسیار اثرگذار است که البته هنوز ما حق نماز جمعه را ادا نکردیم و باید این ظرفیت عظیم را مورد توجه بهتری قرار دهیم.

در ابتدای این جلسه نیز برخی از طلبه‌های فعال در فضای مجازی در قرارگاه شهید آرمان نیز با اشاره به مشکلات پیش‌رو برای فعالیت در این عرصه، به ارائه راهکار‌هایی برای توسعه امور دینی در جامعه پرداختند. آن‌ها گفتمان‌سازی در امور دینی را امری ضروری عنوان کرده و ایجاد نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تبیین امیدآفرینی و برقراری ارتباط با دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را به عنوان انتظارات طلبه‌های فعال در فضای عنوان کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار