یادداشت/ مهدی شهرودی

افزایش وحدت مسلمانان پس از هتک حرمت به قرآن کریم

هتک حرمت قرآن کریم اگرچه قلب بسیاری از مسلمین و حتی اهل کتاب را به درد آورد اما از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، سبب شد تا بار دیگر مسلمین جهان حول محور قرآن گرد آمده و بیش از پیش وحدت پیدا کنند.
کد خبر: ۶۰۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ - 08August 2023

دست‌های پشت پرده صهیونیست جهانی در هتاکی به قرآن کریمگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ در روز‌های اخیر شاهد اهانت مجدد به قرآن کریم در برخی از کشور‌های اروپایی همچون سوئد و دانمارک و کنار رفتن نقاب چهره غرب بودیم که خود را پشت عناوینی همچون آزادی بیان و حقوق بشر پنهان می‌کنند.

در این راستا موج عظیم اعتراضات از سوی برخی دولت‌ها و کشور‌های مسلمان جهان را فرا گرفت و مسلمانان کشور‌های مختلف خواستار تحریم اقتصادی و سیاسی دولت‌های سوئد و دانمارک به جهت هتاکی به قرآن کریم شدند.

در فضای مجازی نیز هشتک «القرآن_الکریم» در کنار دیگر هشتک‌ها در حمایت از قرآن کریم قرار گرفت و ترند شد و کاربران مطالب مختلفی را در فضای مجازی منتشر کردند.

شاهدیم که هتک حرمت به قرآن کریم یک عمل فردی نیست و کاملا مشخص است که رژیم غاصب صهیونیستی عامل اینگونه اقدامات است چرا که گریبان مشکلات متعددی در داخل و همچنین سرزمین‌های اشغالی بوده و در حال فروپاشی است.

بر اساس آیه شریفه «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ» (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش) نقشه کشیدند و خداوند (بر حفظ او و آیینش) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.

در این راستا سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز خواستار تصمیماتی در حد و شان توهین به قرآن کریم توسط کشور‌های اسلامی و وزرای خارجه آن‌ها شد و گفت که جوانان مسلمان باید به وظایف خود عمل کرده و عاملان هتک حرمت قرآن کریم را مجازات کنند.

بر این اساس مسلمانان باید در مقابل اقدامات دولت سوئد و دانمارک ایستادگی کرده و عکس العملی قاطعی نشان دهند؛ متاسفانه سکوت برخی کشور‌های مسلمان و همچنین مجامع بین المللی نسبت به اینگونه اقدامات موجب گستاخی بیشتر این دولت‌ها شده است.

لازم است امت‌های مسلمان در همه کشور‌ها دست در دست یکدیگر داده و با وحدت و همدلی موضع گیری محکمی در برابر اهانت به قرآن کریم داشته و حتی می‌توان با قطع روابط تجاری و گردشگری، سیلی محکمی به هتاکان به کلام الهی بزنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها