معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

حل مشکلات اقتصادی با راهبری دولت و کمک فعالان اقتصادی امکان پذیر است

«نوری» با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی با مدیریت و راهبری دولت و به کمک تجار و فعالان اقتصادی امکان پذیر است، گفت: رتبه استان درشاخص اشتغال مطلوب نیست و اگر این چالش برطرف شود دیگر مسائل هم رفع خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ - 14August 2023

حل مشکلات اقتصادی با راهبری دولت و کمک فعالان اقتصادی امکان پذیر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علی نوری» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پنجاه و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سنندج به بازدید ۱۵ سال پیش خود از مرز باشماق مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: در طول این سال ها این مرز توسعه آنچنانی پیدا نکرده و طرح ساماندهی آن هم در یک سال ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این شایسته استان مرزی کردستان نیست.

وی با تاکید براینکه باید از چارچوب جلسات خشک و مصوباتی که زمینه اجرایی ندارند، خارج شد، افزود: هر جلسه ای که در حوزه اقتصادی تشکیل می شود باید به اشتغال، تولید و کاهش تورم ختم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: این شورا به جهت ماهیت و ذات ساختاری آن ظرفیت مهمی برای ایجاد تعامل بین دولت و بخش خصوصی است بنابراین باید نهایت استفاده را از توانمندی های آن کرد.

نوری با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی با مدیریت و راهبری دولت و به کمک تجار و فعالان اقتصادی امکان پذیر است، اظهار کرد: رتبه استان درشاخص اشتغال مطلوب نیست و اگر این چالش برطرف شود دیگر مسائل هم رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت مربوطه در عراق و اقلیم کردستان تفاهم نامه ای امضا کردند و کمیته های تخصصی هم شکل گرفت و قرار بود دفتر کاریابی تخصصی در حوزه خدمات فنی و مهندسی ایجاد شود که در دولت گذشته اقدامات مربوط به این مهم مسکوت ماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: پیگیری لازم را انجام دادیم تا دفتر کاریابی تخصصی در حوزه خدمات فنی و مهندسی در سنندج هم ایجاد شود و اینگونه شاهد انتقال نیروی کار تحصیل کرده و متخصص از استان به اقلیم کردستان عراق باشیم و این مهم به زودی اجرایی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار