نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

لزوم تبیین فداکاری‌های تاریخ انقلاب اسلامی/ راهپیمایی اربعین منجر به نزدیک شدن دل‌های بندگان خدا می‌شود

امام جمعه اراک با بیان اینکه فداکاری‌های تاریخ انقلاب اسلامی باید برای جوانان بازگو شود، گفت: اعمالی همچون راهپیمایی اربعین منجر به تقویت مبانی معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها و نزدیک شدن دل‌ها به اولیا و بندگان خدا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ - 08September 2023
راهپیمایی اربعین منجر به تقویت مبانی معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌شودبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر اراک با اشاره به هفته اوقاف اظهار داشت: بر کمک بی‌منت و با اکرام به ایتام و فقرا در قرآن کریم تاکید ویژه شده است؛ چراکه صیانت از شخصیت یتیمان منجر به پرورش شخصیت‌های بزرگی در ایران و اسلام خواهد شد. سازمان اوقاف نیز باید در راه کمک به نیازمندان تلاش ویژه‌ای داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی سپس با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: اعمال اعتقادی مسلمانان مانند نماز جمعه و راهپیمایی اربعین منجر به تقویت مبانی معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها و نزدیک شدن دل‌ها به اولیا و بندگان خدا می‌شود.
 
امام جمعه اراک با بیان اینکه نقاط ضعف راهپیمایی اربعین برای سال‌های آینده باید به حداقل برسد، تصریح کرد: بیش از چهار میلیون نفر از کشورهای مختلف خودشان را به کربلا رساندند و با برپایی ده‌ها هزار موکب از مهمانان امام حسین (ع) در حد وسع خود پذیرایی کردند.
 
آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم اراک به سمت حرم امامزاده محمد عابد (ع) در روز اربعین بیان کرد: باید مشکلاتی که امسال وجود داشت با مدیریت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای سال‌های بعد به حداقل برسد.
 
وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: خداوند در قیامت انسان‌ها را به اندازه عقلشان مقایسه می‌کند و سخت‌گیری خداوند به انسان‌ها در قیامت مطابق با سخت‌گیری انسان‌ها به یکدیگر در دنیاست؛ بنابراین باید سعی کنیم در زندگی نقاط مثبت را ببینیم و با گذشت، بزرگواری و کرامت با دیگران برخورد کنیم.
 
امام جمعه اراک همچنین با اشاره به سالروز ۱۷ شهریور سال ۵۷ تصریح کرد: این روز بعد از ۱۵ خرداد ماه مهمترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است. حکومت پهلوی در ۱۷ شهریور چند صد نفر از مردم را به شهادت رساند و امام خمینی (ره) با یک پیام همه را بسیج کرد تا علیه حکومت قیام کنند و منجر به پیروزی انقلاب شد.
 
وی با بیان اینکه فداکاری‌های تاریخ انقلاب اسلامی باید برای جوانان بازگو شود تا قدر انقلاب را بیشتر بدانند، گفت: باید با تلاش و مجاهدت بسیار و مستمر با فساد مبارزه کرد. متاسفانه فرهنگ کار در کشور ضعیف است و باید در مورد این موضوع، بیشتر کار کنیم.
 
امام جمعه اراک اظهار کرد: کارخانه‌های استان مرکزی، سرمایه ملی هستند و اعتصابات و اعتراضات کارگری راهکار درستی برای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی نیست، همگی باید برای حل مشکلات کمک کنیم تا ظرفیت‌های استان مرکزی بیش از پیش استفاده شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: باید بهانه‌های جزئی را با راهکارهای حکیمانه حل کرد و نگذاریم دشمنان از این بهانه‌ها سوءاستفاده کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار