ابراز همدردی وزیر خارجه با خانواده‌های قربانیان زلزله مهیب کشور «مغرب»

کنعانی با اظهار تأسف از وقوع زمين لرزه مهيب در کشور مغرب، جان باختن صدها تن از شهروندان این کشور را به مردم و دولت این کشور تسلیت گفت.
کد خبر: ۶۱۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ - 09September 2023

ایران وقوع زمین‌لرزه مهیب در «مغرب» را تسلیت گفتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه با اظهار تأسف از وقوع زمين لرزه مهيب در کشور مغرب، جان باختن صدها تن از شهروندان این کشور را  به مردم و دولت این کشور تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این زلزله، برای جانباختگان رحمت الهی و برای مصدومان بهبودی و سلامتی عاجل مسئلت کرد.
 
به گزارش دفاع‌پرس، کشور مغرب نیمه شب گذشته شاهد وقوع زلزله‌ای هفت ریشتری بود که به گفته کارشناسان مغربی، بزرگترین زلزله یک قرن اخیر این کشور به شمار می رود.
 
مرکز ژئوفیزیک مغرب، قدرت زمین لرزه را ۷.۲ ریشتر و مرکز آن را در ۷۱ کیلومتری جنوب غربی این کشور اعلام کرد.

این مرکز افزود که در جریان این زلزله، زمین حدود ۲۰ ثانیه لرزید و بر اساس آمارهای اولیه وزارت کشور مغرب ، تاکنون ۶۳۲ نفر جان خود را از دست داده و ۳۲۹ نفر مجروح شده اند.

براساس اعلام وزارت کشور مغرب، تاکنون ۲۹۰ نفر در استان الحوز، ۱۹۰ نفر در استان تارودانت، ۸۹ نفر در استان شیشاوه، ۳۰ نفر در استان ورزازات، ۱۳ نفر در استان مراکش، ۱۱ نفر در استان ازیلال، ۵ نفر در استان اغادیر، ۳ نفر در دارالبیضاء و یک نفر در استان الیوسفیه جان خود را از دست داده اند.

مرکز ژئوفیزیک مغرب همچنین اعلام کرد که تعداد زیادی پس لرزه تاکنون به وقوع پیوسته که قدرت بزرگترین آن شش ریشتر بوده است.

وزارت کشور مغرب نیز اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از زلزله در مناطق الحوز، مراکش، ورزازات، ازیلال، شیشاوه و تارودانت بوده و همه امکانات برای کمک به آسیب دیدگان و ارزیابی خسارت ها بسیج شده است.

سندیکای پزشکان مغرب نیز از مردم خواسته تا برای نجات آسیب دیدگان زلزله به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

ساکنان شهر اغادیر، نزدیک‌ترین شهر بزرگ به مرکز زمین لرزه گفتند که برخی از ساختمان‌ها در بخش قدیمی شهر که یکی از آنها جزء میراث جهانی یونسکو بوده، فرو ریخته است.

انتهای پیام/371
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار