چهارشنبه از شبکه افق؛

«حاج منصور ارضی» از شهید غلامعلی رجبی می‌گوید

نخستین قسمت مستند «کبوتر حرم» روایتی از زندگی و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شهید غلامعلی رجبی از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ - 09December 2015

«حاج منصور ارضی» از شهید غلامعلی رجبی می‌گوید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس مستند «کبوتر حرم» که در دو قسمت توسط سیداحمد معصومینژاد کارگردانی شده به زندگی این شهید والامقام میپردازد؛ در این مستند بخشهایی از زندگی شهید به صورت نمایشی بازسازی شده و همچنین با برخی وعاظ و مداحان مشهور تهران نیز گفتوگوهایی صورت گرفته است.

سعید حدادیان، حاج منصور ارضی، حجةالاسلام والمسلمین پناهیان، حائریزاده، محسن طاهری، شیخ حسین انصاریان و خانواده شهید رجبی از جمله افرادی هستند که در «کبوتر حرم» با آنها گفتوگو شده است.

نخستین قسمت مستند «کبوتر حرم» چهارشنبه 18 آذر ساعت 21 و تکرار آن در ساعتهای 9:30 و 14:30 روز بعد از شبکه «افق» پخش میشود. پخش سرودههایی از شهید با صدای خود او از دیگر بخشهای این مستند است.

شهید غلامعلی رجبی (جندقی) از جمله ستارگان درخشانی است که در سپهر شهادت و فداکاری ملت ایران میدرخشد، او در تهران به دنیا آمد، آن هم در سال 1333 بنابراین دوران نوجوانی او مصادف بود با روزهای شکلگیری نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)؛ پدرش حاج حسن، از اساتید برجسته اخلاق و عرفان بود و نسبت به تربیت فرزندانش بسیار کوشا به همین دلیل غلامعلی به تدریج به معارف ناب اسلامی و در محیط خانوادگی آشنا شد و تحت تعالیم و تربیت پدرش، به مداحی برای اهل بیت (ع) روی آورد.

از جمله اشعار معروف شهید رجبی میتوان به بیت «قربون کبوترای حرمت/ قربون این همه لطف و کرمت» اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها