دیدار معاون میراث فرهنگى با رئیس مرکز میراث جهانى یونسکو

معاون میراث فرهنگی کشور با «لازار آسومو» رئیس مرکز میراث جهانى یونسکو دیدار کرد.
کد خبر: ۶۱۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ - 14September 2023

دیدار معاون میراث فرهنگى با رئیس مرکز میراث جهانى یونسکوبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علی دارابی» قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور که به منظور شرکت در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانى یونسکو در ریاض عربستان سعودی حضور دارد با «لازار آسومو»، رئیس مرکز میراث جهانى یونسکو دیدار کرد.

وی در این دیدار، ضمن تأکید بر اهمیت پرونده‌های پیشنهادى ایران که در دستور کار کمیته میراث جهانى قرار دارد، از مساعى مرکز میراث جهانى برای هماهنگى و امور اجرایی کنوانسیون حفاظت از میراث جهانى تشکر کرد.

دارابی همچنین به مشکلات پیش آمده برای صدور ویزای برخی از اعضای هیأت ایرانى که مقرر بود در اجلاس ریاض شرکت داشته باشند، اشاره و تصریح کرد: ضرورت دارد چنین موضوعی با اهتمام و رایزنى مرکز میراث جهانى مرتفع شود.

آسومو هم در این دیدار بر اهمیت و جایگاه ایران در میراث جهانی تاکید کرد و ضمن اشاره به برخی از آثار شاخص ثبت شده جهانی ایران، قول مساعد داد در آینده نزدیک سفری به ایران داشته باشد.

رئیس مرکز میراث جهانى یونسکو در خصوص مشکل صدور ویزای برخی از اعضای هیأت ایران، گفت: چنین مشکلی برای دیگر کشور‌ها هم پیش آمده است و در حال رایزنی با دولت عربستان برای رفع هر چه سریع‌تر این مشکل هستیم.

مرکز میراث جهانى در پاریس، مقر اصلى یونسکو مستقر بوده و کلیه امور اجرایی کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگى و طبیعی جهان را عهده‌دار است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها