در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: دفاع مقدس دانشگاه انسان‌ساز/ تدبیر امام (ره) در مردمی‌سازی جنگ تحمیلی باعث پیروزی ایران شد

بهروزی‌فر با بیان اینکه دفاع مقدس بهترین دانشگاه انسان‌سازی است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران جزء کشورهای سرآمد در عرصه دفاعی است.
کد خبر: ۶۱۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰ - 19September 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: دفاع مقدس دانشگاه انسان‌ساز/ تدبیر امام در مردمی‌سازی جنگ تحمیلی باعث پیروزی ایران شد«خلیل بهروزی‌فر» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ یاد و خاطره وقایع هشت سال دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های این دوران پرشکوه اظهار داشت: توصیف دوران غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس کار آسانی نیست. تدبیر حضرت امام خمینی (ره) برای حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردمی‌سازی جنگ از طریق بسیج بود.

بهروزی‌فر خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس هجمه بسیار نابرابر و وسیعی علیه ملت ایران صورت گرفت و اینگونه نبود که ما فقط با صدام و رژیم بعث عراف طرف حساب باشیم. بر همین اساس هم حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ «ایران اسلامی در مقابل دنیای کفر». درواقع همه شرق و غرب عالم علیه ملت ایران شدند تا بتوانند انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مردمی و بسیج بزرگ‌ترین پشتوانه نیروهای مسلح برای دفاع از عزت و شرف ایران در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق بودند؛ جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه یک نظام سیاسی مردمی و مشنعب از آرای مردم است، توانست با این پشتوانه و با تکیه بر فرهنگ عاشورایی غیرممکن‌ها را در جنگ تحمیلی ممکن کند.

وی افزود: رزمندگان و نیروهای مردمی تنوعی از نوجوانان و کهن‌سالان را تشکیل می‌دادند که به تأسی از فرهنگ عاشورایی در مقابل این هجمه وسیع و دنیای کفر ایستادند، علی‌رغم اینکه دشمن با همه امکانات و تجهیزات به‌روز وارد میدان نبرد شده بود، اما ایران اسلامی تازه انقلاب‌اش به پیروزی رسیده بود و سازماندهی ارتش هم به نحوی نبود که بتواند منسجم در مقابل دشمن بایستد.

بهروزی‌فر خاطرنشان کرد: به طور طبیعی هر کشوری بعد از انقلابی که در آن رخ می‌دهد، به مدت زمانی نیاز دارد تا خود را سازماندهی کند و تسلط کافی بر کشور پیدا کند. بر همین اساس هم رژیم بعث فرصت را مهیا دید تا به ایران تجاوز کند، اما با در بسته ایثار، فداکاری و ایمان خالصانه به حضرت حق تعالی شهدا و رزمندگان روبه‌رو شدند و شکست خوردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) جمله کلیدی «خون بر شمشیر پیروز است» را مطرح کردند، و در میدان عمل شهدا آن را به اثبات رساندند، معتقدم هشت سال دفاع مقدس در طور تاریخ ایران بی‌نظیر است، زیرا، در هیچ بخش از تاریخ معاصر ملت ایران با چنین هجمه‌ای روبه‌رو نبوده است؛ و مهم‌تر اینکه یک وجب از خاک ایران از دست نرفته است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به عنوان بهترین دانشگاه انسان‌سازی زمینه‌ای شد تا ایران اسلامی را به اوج قله‌های صنعت دفاعی برسد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران جزء کشورهای سرآمد در عرصه دفاعی است و در مقابل دنیای کفر حرف برای گفتن دارد به نخوی که دشمن حتی فکر کوچک‌ترین تعرضی به ایران را ندارد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار