مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خبر داد؛

اختصاص سهمیه برای اشتغال فرزندن شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استان البرز

«رستمیان» گفت: دولت در برنامه ششم توسعه سهمی برای اشتغال فرزندن شهدا و جانبازان ۷۰ درصد بومی و میهمان استان البرز قرار داده و همکاران باید ضمن احصاء آمار بیکاران با برگزاری نشستی تخصصی نسبت به توجیه ایثارگران برای شرکت در آزمون استخدام ادارات دولتی اقدام کنند
کد خبر: ۶۱۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ - 19September 2023

اختصاص سهمیه برای اشتغال فرزندن شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استان البرزبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست تخصصی با روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق و شهرستان و کارشناسان اشتغال استان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، با اشاره به جذب اعتبارات اشتغال در استان البرز، اظهار داشت: سال گذشته سهم استان البرز ۲۰۰ میلیارد تومان بود که به علل مختلف از جمله عدم همکاری برخی از بانک‌ها تنها ۴۰ درصد آن جذب شد، امسال هم با پیگیری‌های صورت گرفته رقم خوبی به استان اختصاص پیدا خواهد کرد که باید تلاش کنیم تا تمامی این اعتبارات جذب و صرف اشتغال‌زایی ایثارگران شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، اشتغال ایثارگران را یکی از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و افزود: حضور به‌موقع در جلسات، آنالیز وضعیت بیکاران و جذب به‌موقع اعتبارات، از جمله مهمترین وظایف روسای شهرستان‌هاست و باید فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

«رستمیان» پایه اجرایی تمام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را برنامه عملیاتی دانست و تصریح کرد: ستاد مرکزی مبنای ارزیابی استان‌ها را برنامه عملیاتی قرار داده است؛ لذا باید نسبت به اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی به انتظارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از کارشناسان اشتغال اشاره کرد و گفت: بررسی عملکرد شش‌ماهه در بحث اشتغال و رفع نواقص، ثبت کلیه اقدامات صورت‌گرفته در سامانه‌های بنیاد علی‌الخصوص سامانه رصد، تقویت زیرساخت‌ها، پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال و آموزش و توانمندسازی ایثارگران از طریق همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای از دیگر اقداماتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. تسهیلات اشتغال نیز باید به شهرستان‌ها تخصیص پیدا کند.

وی اشتغال ایثارگران در برنامه توسعه ششم را فرصتی ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: بحث اشتغال ایثارگران در برنامه ششم توسعه یک فرصت ارزشمند است که به حمدالله تا پایان سال تمدید و احکام آن اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: دولت در این برنامه سهمی برای اشتغال فرزندن شهدا و جانبازان ۷۰ درصد بومی و میهمان استان البرز قرار داده و همکاران باید ضمن احصاء آمار بیکاران با برگزاری نشستی تخصصی نسبت به توجیه ایثارگران برای شرکت در آزمون استخدام ادارات دولتی اقدام کنند، باید بهره لازم را از این ظرفیت ببریم.

رستمیان تاکید کرد: همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه اشتغال باید بدون هیچ محدودیتتی تلاش کنند، اشتغال خدمتی ارزشمند و عاملی مهم در راستای رضایتمندی ایثارگران و جزو اولویت‌های کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ لذا برای کلیه فرآیند‌ها باید زمانبندی اجرایی تعریف و کار‌ها طبق برنامه اجرایی شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها