مسئول بسیج جامعه زنان کردستان:

کردستان ۵۶۴ زن شهیده تقدیم انقلاب کرده است

«سرکانی» گفت: کردستان ۵۶۴ زن شهیده را تقدیم انقلاب کرده است و از ۲۰۰ زن ترور در کشور، ۷۱ زن مربوط به کردستان است و از این تعداد هم ۱۳ زن پیشمرگ مسلمان کُرد هستند.
کد خبر: ۶۱۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ - 26September 2023

کردستان ۵۶۴ زن شهیده تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «بتول سرکانی» مسئول بسیج جامعه زنان کردستان امروز در یادواره شهدای زن استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره و اظهار داشت: در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی زنان ما با ایثار و فداکاری در پشت جبهه‌های نبرد مردان را حمایت می‌کردند و برای دفاع از این آب و خاک گام برداشتند.

وی با بیان اینکه زنان در آن دوران حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و ایثار را به فرزندان خود می‌آموختند، افزود: خاطره‌ ۸ سال دفاع مقدس تجربه‌ به‌یادماندنی بوده که نباید هیچ‌گاه فراموش شود چراکه در آن دوران شیر زنان پا به پای مردان در مقابل دشمنان ایستادند و خون خود را فدای نظام کردند.

سرکانی ادامه داد: زنان در دوران دفاع مقدس چه به صورت مستقیم به عنوان پزشک، پرستار و امدادگر و چه به صورت غیرمستقیم در پشتیبانی و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه خدمات زیادی ارائه دادند و نباید بگذاریم خدمات آنها فراموش شود و قدر این بانوان را بدانیم و به نقش پیش برنده زنان واقف شویم.

وی خاطرنشان کرد: کردستان ۵۶۴ زن شهیده را تقدیم انقلاب کرده است و از ۲۰۰ زن ترور در کشور، ۷۱ زن مربوط به کردستان است و از این تعداد هم ۱۳ زن پیشمرگ مسلمان کُرد هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با یادآوری اینکه امنیت و آرامش کنونی مرهون جانفشانی‌های رزمندگان و بانوان انقلابی است، یادآور شد: باید همه با باهم برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

در پایان این مراسم از کتاب «دایکه‌کان ایستاده‌اند»، رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها